neděle 4. října 2015

Asking for it

Autor: Louise O'Neill

Nakladatelství: Quercus

Rok vydání: 2015 (originál)














Obsah


Emma O'Donovan je krásná a populární. A moc dobře o tom ví. Jak moc se jí ovšem může změnit její dosavadní život, když se na jedné párty opije a dá si silnou drogu, která ji omámí tak, že si nic nepamatuje? Ostatní ale ví, co se stalo, a to vše díky době chytrých smartphonů...

Všichni si určitě moc dobře pamatujete, jak jsem vychvalovala tuto autorku a její debutovou knihu Only Ever Yours. Není tedy divu, že mi další její dílko nemohlo uniknout.

Emma si je o sobě naprosto jistá, Ví, že je krásná. Ví, že je populární. A využívá toho. Vždy se porovnává se svými kamarádkami a ujišťuje se, že ona je právě tou, která z jejich party vyčnívá. V malém irském městečku se nic moc neděje, a tak není vůbec divu, že se všichni nebaví jinak než chozením na párty. Kde se samozřejmě pije a berou se drogy. Co se ovšem stane, když si jindy tak poslušná Emma napochoduje na párty v krátkých sexy šatech a strčí si do pusy drogu, aby dokázala, jak moc je ,,v pohodě''? 

Emma se probudí na prahu dveří svého domu, kde už se nad ní sklání vyděšení rodiče, a taky její starší bratr, který na ni měl dohlédnout. To poslední, co si pamatuje je, jak brala drogu. A to je vše. Od té doby má její paměť úplné okno. Co se ale doopravdy stalo ví všichni ostatní. Díky čemu? Díky sociálním sítím a době moderních smartphonů, které jsou schopny zachytit ledacos.

We both know that everyone has seen that page. I think of all the people I know, and all the people in Ballinatoom, and all their friends of friends, looking at me (pink flesh) (legs spread) and reading all those comments, and calling me a slut, bitch, whore.
Oba víme, že tu stránku viděli všichni. Přemýšlím nad všemi lidmi, co znám, a nad všemi lidmi z Ballinatoomu, a všechny jejich přátele přátel, co se na mě dívají (růžový záblesk) (roztáhlé nohy) a čtou všechny ty komentáře a nazývají mě d*vkou. 

A Emmě se zničí její dříve tak úžasný život.

S velkými nadějemi jsem tuto knihu začala číst, nedočkavě jsem obracela stránky... ale po další a další na mě čekalo už jen větší a větší zklamání. Zezačátku byl příběh až neuvěřitelně zmatečný - několikrát jsem si dokonce musela přečíst anotaci, abych věděla, kdo je vydáván za hlavní postavu. Dialogy se střídají u party jejích kamarádek, takže není divu. Emma se tam také často v mysli vracela k minulosti, kde došlo k rozkolu mezi ní a jednou její kamarádkou. Pokud jste ovšem čekali vysvětlení - dočkáte se ho, ale takového, že vám to v první chvíli v podstatě vůbec nedojde. Hm. A to není správné. Příběh najednou přeskočí jeden rok, kdy se neděje naprosto nic jiného. A konec je víc než zklamání.

Zase se mi nevyplatilo mít vysoká očekávání.


Hodnocení:
5/10

zdroje: www.weheartit.com


0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)