neděle 1. listopadu 2015

The Curious incident of the dog in the night-time

Autor: Mark Haddon

Nakladatelství: Vintage

Rok vydání: 2004, 2003 (originál)














Obsah


Christopher nesnáší žlutou a hnědou barvu. Nesnáší, když se ho někdo dotýká. Nesnáší, když jeho jídlo není oddělené. Nesnáší, když je ve společnosti cizích lidí. Trpí Aspergerovým syndromem.
O to ale v tomhle příběhu nejde. Jde o to, aby vyřešil záhadu psa Wellingtona, který byl zabit. V noci. Ani on ovšem netuší, že se tímto vyšteřováním dozví nové a dosti ohromující skutečnosti. 

The Curious incident of the dog in the night-time je vcelku známá a ceněná knížka, která je v Londýně dokonce přenesená na divadelní prkna, která ZNAMENAJÍ SVĚT (dobře, nechávám se moc unášet). 

Každopádně, toto dílko je ta správná volba, když si chcete jen tak sednout do křesla, zachumlat se do deky a nad příběhem až tolik nepřemýšlet (ovšem o pár napínavých momentů není nouze). Christopher se vám zezačátku bude zdát... Jednoduše divný. Ale vězte, že sympatie vám k němu posléze vzrostou, když se dozvíte ten zvratový okamžik, který je v této knize opravdu veliký. Christopher se plně noří do vyšetřování jako správný vyšetřovatel, dokonce o tom píše knihu. Vyšetřováním se ovšem dozví jednu velmi nemilou věc, a v konečném důsledku tato kniha vlastně vůbec nebyla o psovi, ale o důležitosti rodinných vztahů, o ,,milosrdné'' lži a o znovunabytí důvěry jednoho malého kluka, který dokáže víc, než si kdo myslí. Než si on sám myslí.

I said ,,I'm sorry,'' because Father had had to come to the police station, which was a bad thing. He said ,,It's okay.'' I said ,,I didn't kill the dog.'' And he said, ,,I know.''

Řekl jsem ,,Promiň mi to,'' protože táta musel přijít na policejní stanici, což nebylo dobré. Řekl ,,To je v pořádku.'' A já jsem řekl ,,Toho psa jsem nezabil.'' A on řekl ,,Já vím.'' 

Nemůžu říct, že bych tuto knihu řadila mezi mé ,,nej'', ale špatná zase taky nebyla. Zvrat je tam veliký, s čímž jsem byla spokojená, někdy mě příběh pobavil, někdy zase rozesmutnil. 


Hodnocení:
6/10

zdroje: www.weheartit.com



0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)