neděle 1. ledna 2017

, ,

Nejlepší filmy zhlédnuté za rok 2016

Zdravím, mí milí čtenáři!
Jelikož bych na blog ráda přispěla i čas od času nějakým filmovým článkem (protože vězte, že v kině jsem jako doma a přes vánoční prázdniny jsem zhlédla tolik filmů, že to snad ani není zdrávo), tak jsem se rozhodla pro vás shrnout ty nejlepší filmy, které jsem za - nyní už uplynulý - rok viděla a ohromily mě.

The Revenant: Zmrtvýchvstání

I přesto, že na tento film jsem slýchala dosti rozporuplné reakce, nedalo mi, abych se jakožto sledovatel filmů nominovaných na Oscara, na tento film nepodívala. Nevím, čím to bylo. Možná tím obřím plátnem v IMAXu, které je, jak uvaděči říkají, tak vysoké, jako kdyby se na sebe postavilo osm slonů (čemuž bych snad i věřila), nebo tou mrazivou, ale krásnou hudbou, která dokreslovala nervově vypjaté situace, či snad skvělým a realistickým příběhem. Ale mě to prostě dostalo. Film nešetří mnohdy nechutnými scénami, ale já jsem dvě a půl hodiny seděla na sedačce s pusou otevřenou dokořán, a když se spustily titulky, ještě pár minut jsem tak zůstala. Realistický, mrazivý a skvělý film.



Room

Jak jistě víte, knižní předloha tohoto filmu je jedna z mých nejoblíbenějších knih vůbec, takže mi to zase nedalo, abych se na film nepodívala. Navíc, i tento film byl nominován na Oscara. A nebyla jsem vůbec zklamaná. Po těle mi neustále běhal mráz po zádech, herecké výkony byly vynikající a já jsem nadevše vděčná, že tak skvělou knižní předlohu dokázali převést na tak skvělý film. Psychologická dvouhodinová jízda, nad níž jistě budete ještě několik dnů přemýšlet.



Dánská dívka

Ach bože, tento film je asi můj nejoblíbenější. Dokázala bych se na něj dívat stále dokola a neomrzel by mě. Nevadí mi, že u něj brečím pokaždé, a to už jsem ho viděla nejméně osmkrát. Hudba je přenádherná. Příběh je úžasný, silný a smutný. Herecké výkony jsou nepopsatelné! Kéž bych mohla pouhými slovy vyjádřit, jak moc mě tento příběh zasáhl a jak moc ho mám ráda. Jednoduše to nejde. Takže se musíte přesvědčit sami. A Eddie Redmayne...
NEBUDU se dále rozněžňovat. Posuďte sami, a basta.



Spotlight

Další film nominovaný na Oscara (dobře, přiznám se - viděla jsem všechny filmy, které byly nominované v kategorii nejlepší film či jiné - herec, herečka...). I přesto, že když jsem pozorovala přímý přenos Oscarů (ano, vstala jsem ve dvě ráno), tak jsem byla lehce zklamaná, že nejlepší film nevyhrál Revenant, tak po pozdějším opakovaném zhlédnutí jsem se utvrdila v názoru, že tento film si to zasloužil. Zabývá se totiž problémem, který se opravdu stal a který je stále v dnešní době aktuální, ale nic moc se s ním nedělá. Zase skvělé herecké výkony a film, který vás jednoznačně rozbrečí. Protože tohle by se dít nemělo. O čempak že mluvím?
Podívejte se sami a uvidíte.



Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Další z rozporuplných filmů - ti, kteří mají rádi knihu, nemají rádi film, zatímco (jako je to i v mém případě) těm, kterým se nelíbila kniha, se zase líbil film. Jistě, Tim Burton pozměnil schopnosti hlavních postav a kdyby se mi kniha líbila, tak bych jistě také byla naštvaná, o tom není pochyb. Nicméně, film se mi neskutečně líbil, ať už díky efektům či skvělému Timu Burtonovi, který dokázal přenést magii na plátno, a za co ho já neskutečně obdivuji.




Dítě Bridget Jonesové

Mezi těmito dramatickými filmy se může zdát až nepatřičné zařazení i tohoto filmu, ale třetí díl mé oblíbené filmové série Bridget Jones mě neskutečně překvapil. Nebyla to v žádném případě ,,slátanina'' , bylo to doopravdy vtipné a já jsem ráda, že se Bridget po tolika letech zase vrátila, v díle, který svou kvalitou a vtipností jistě předčil druhý díl. Škoda jen, že hlavní herečka kvůli plastikám už vůbec nevypadá tak, jak vypadala...



Fantastická zvířata a kde je najít

Názor na tento film už jistě znáte, zamilovala jsem si ho, i přesto, že do kouzelnického světa jsem nikdy nepatřila. Možná to zapříčinil Eddie Redmayne, krásná hudba a neskutečné efekty, to nevím, nicméně jsem si film užila natolik, že jsem na něj byla schopná jít hned dva dny za sebou a soundtrack si pouštím dodnes.
(A obrázky Eddieho Redmayna si také ukládám dodnes.)



Doctor Strange

Nejsem v žádném případě fanoušek Marvelu, Avengers mě nebavilo a ani na další filmy nemám potřebu se podívat. Nicméně, když se jedná o filmy ,,mimo'' hlavní linii, to znamená kupříkladu Ant-Man, dokážou mě mile překvapit. Stejně tomu bylo tak i u Doctora Strange, hraného Benedictem Cumberbatchem, který se mi velmi líbil, hodně jsem se u něj zasmála a jsem moc ráda, že mě na něj Áďa dotáhla.



Zootropolis

A máme tady animovaný film! Myslím si, že i tento film valná většina z vás viděla. Je vtipný, - lépe řečeno, opravdu hodně vtipný - plný hlášek, které se dnes používají v běžné mluvě a momentů (lenochodi), které posíláme kamarádům v podobě GIFů. Na tento film bych se také dokázala dívat každý den na zlepšení nálady, pokud jste neviděli, určitě napravte!



Adele - Live at Royal Albert Hall

Toto není film, ale záznam z koncertu, ale já jsem ho sem jednoduše musela dát. Zhlédnutí v kině Lucerna na velkém plátně byl jedním z nejlepších zážitků mého života. Nejsem si sice jistá, jak lidi za mnou reagovali, když jsem se neustále houpala na sedačce a šeptala slova písniček, která znám zpaměti, ale já si záznam užila, jako kdybych byla opravdu na koncertě, což je jeden z mých největších snů. Takže alespoň takto jsem ji měla možnost vidět. Neskutečný silný zážitek, z nějž mi dokonce tekly slzy po tváři.


La La Land

Film, který jsem viděla ke konci roku, ale přesto se řadí mezi nejlepší, o čemž svědčí i donedávné vysoké hodnocení na ČSFD - 92%. Někomu by se tento muzikál mohl zdát kýčovitý a přeslazený, ale vězte, že to tak bylo schválně! Film byl plný překrásných písní, je romantický a navíc CHYTŘE vtipný a já už pět dní nonstop poslouchám soundtrack, protože se tohoto filmu jednoduše nemůžu nabažit. A spoustu lidí také ne, o čemž svědčí spoustu nominací na Zlaté Glóby a je jedním z favoritů na Oscara.



zdroje: www.weheartit.com

9 komentářů:

  1. Room byl naprosto dokonalý! A Fantastická zvířata .. ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Ooooh! Doctor Strange! Dormammu! :D A Dánská Dívka! :3
    Teda Zootropolis mě hodně bavila, ale co se animáků týče, rozhodně ho u mě předběhla Moana! :) Z toho jsem naměkko ještě teď! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Fantastická zvířata, Revenant, Zootropolis a Sirotčinec! ♥ Naprosto souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
  4. S tou Bridget si to myslím stejně.Je škoda,že tak hezká herečka šla na plastiku.

    OdpovědětVymazat
  5. Revenant je skvělý. Moc nechápu to, že ho někdo haní za to, že je to herecký exhibicionismus, nebo co jsem o tom četl. Když to vyšlo, zařídili jsme si se sousedem pronájem av techniky, film si koupili na BlueRay a pustili si ho na velkém plátně se skvělým zvukem. Zážitek jako v kině, akorát jsme seděli u nás v obýváku, popíjeli pivko a užívali si to. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)