neděle 7. února 2016

She is not invisible

Autor: Marcus Sedgwick

Nakladatelství: Indigo

Rok vydání: 2013 (originál)














Obsah


Laureth s jejím bráškou Benjaminem se vydávají na dlouhou cestu z Londýna do New Yorku. Sami. Bez toho, aniž by to někdo věděl. Proč? Protože nadevše milují svého tátu, který je v New Yorku, i přes to, že měl být někde úplně jinde. Co když se mu něco stalo? Co když se ztratil? To právě musí zjistit. Situace je ještě zkomplikovaná tím, že Laureth musí stoprocentně spoléhat na svého malého brášku. Nevidí.


Tuhle knížku z pera anglického spisovatele Marcuse Sedgwicka jsem si chtěla přečíst - nebyl to takový ten známý chtíč, že knihu prostě musíme mít, ale když se mi naskytla, tak jsem si řekla, že si ji konečně přečtu.

Na začátku příběhu se seznamujeme se šestnáctiletou Laureth, která žije v rodině s mámou, malým bráškou a tátou, který se živí jako spisovatel. V dřívějších dobách byl táta velmi ceněným a známým spisovatelem. Poté se ovšem rozhodl trochu změnit svůj styl, a z vtipných kupovaných knížek přešel na jednu serióznější. To už čtenáři moc nepřijali, a táta má proto nyní ,,spisovatelský blok'', který si kompenzuje cestováním po různých krajinách, aby načerpal inspiraci. I přesto, že jejich rodina zrovna nemá peníze na rozdávání. Laureth se mu stará o emaily - vcelku dobrá práce, která jí baví, ovšem jednou tátovi na email dojde podivuhodná zpráva o tom, že byl nalezen jeho černý zápisník. V New Yorku. Jak je to možné? Táta má být přece v Evropě! A tehdy Laureth napadne jeden bláznivý nápad - s bráškou pojedou hledat tátu.

A vydávají se sami do New Yorku.

V New Yorku je čeká spousta strastí a překážek. Dostanou se k tátovi?

Musím říct, že knihu jsem měla přečtenou za chvíli, měla vcelku málo stránek a příběh mě zezačátku docela chytnul. Zezačátku. Docela. To jsou ta důležitá slova. Potom už mě to přestávalo bavit a konec byl vcelku dost odbytý. Nedokážu si představit, že bych sama nasedla na letadlo bez toho, aniž bych to někomu z rodiny řekla. Co kdyby se mi něco stalo a nikdo se to nedozvěděl? A je tady ještě spoustu co kdyby! Navíc tomu nebezpečí vystavila i brášku! Ale dobře, dobře, je to kniha, má zaujmout. Přesto si myslím, že by příběh mohl být trochu propracovanější, zapamatovatelnější, už teď si nepamatuji některé detaily.

A navíc - myslím, že knížka je vhodná pro mladší čtenáře.

Hodnocení:
6/10


0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)