čtvrtek 30. června 2016

Breaker

Autor: Kat Ellis

Nakladatelství: Running Press - Teens

Rok vydání: 2016 (originál)















Obsah


Co byste dělali, kdyby vám vaše rodinná historie ničila život? Přesně to se stalo i jednomu z hlavních hrdinů, Kyleovi. Jeho otec byl popraven za jeho hrůzné činy, které prováděl na ženách. S mámou se po neustálých znechucených pohledech jejich dřívějších přátel rozhodli přestěhovat. Vítězem se stala Akademie Kildeer. Kyle ovšem netuší, že tam potká Naomi, dceru jedné z otcových obětí...

Tato kniha mi k mé radosti zase přisla z britského Guardianu, a já se nemohla dočkat, až se do této knihy pustím. 

Příběh knihy Breaker je vyprávěn ze dvou perspektiv. Nejdříve se setkáváme s Kylem, který je společně s jeho mámou ponižovaný obyvateli městečka, kde dříve byli vítáni. Už nemohli snést další nadávky, které zapříčinil Kyleův otec, který brutálně vraždil ženy. Přestěhují se tedy do městečka Kildeer a Kyle nastoupí na prestižní akademii. Myslel si, že tady bude mít konečně dlouho žádaný klid, který potřeboval jako sůl. S nikým se nebude moc bavit, nikomu nebude říkat svou minulost. Jak to tak ale bývá, minulost ho stejně jednou dostihne. A to v podobě dcery jedné z obětí, Naomi.

I přesto, že byla Naomi ještě malá, když se stal ten brutální incident její matce, stále se jí po ní stýská a představuje si, jaké by to bylo, kdyby její máma stále žila. Na Akademii v Kildeeru chodí už dlouhá léta a našla si zde nějaké kamarády. Navíc v chatičce vedle bydlí její prarodiče, takže pozůstalou rodinu má alespoň stále při sobě. Když do školy dorazí tajemný Kyle, dojde jí, že k němu začíná cítit něco víc... Dalo by se říct.

Kyle se od Naomi snaží být co nejdál, nechce jí ublížit a prozradit jí, že právě jeho otec zabil její mámu. Osud je ale stále svádí dohromady, a když se na Akademii začnou dít opravdu zvláštní věci, jsou to právě oni dva, kteří ty záhady začnou vyšetřovat.

Naomi Steadman. I felt all my insides shrived up. Oh hell no. It couldn't be her. Except she had the same eyes. The same name. From the same place. And she was the right age. It's her.
Naomi Steadman. Cítil jsem, jak se mi vnitřnosti smrskly. To sakra ne. Nemůže to být ona. Až na to, že měla stejné oči. Stejné jméno. Pocházela ze stejného místa. A měla ten správný věk. Je to ona. 

Kat Ellis vytvořila vcelku dobrý napínavý příběh. Je pravda, že už od začátku jsem si říkala, že mě kniha až tolik neohromí, ale že by byla špatná se říct nedá. Postavy byly vcelku sympatické a nebudu tajit, že jsem párkrát byla překvapená. Bylo vidět, jak moc může špatný čin člověka ovlivnit všechny jeho blízké, kteří jsou pak nuceni se vzdálit od neustálých pomluv. Kat Ellis dokáže nádherně popsat situaci, za to knize dávám velké plus. Nicméně, nemůžu říct, že by mě příběh vždy bavil. Mnohdy jsem doufala, ať se v knize konečně stane něco, co by mě pozvedlo ze židle, ale nic takového se nestalo. Takže, kniha dobrá, ale průměrná. Četla jsem v tomto žánru určitě lepší.

Hodnocení:
5/10

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)