úterý 20. ledna 2015

Bílá jako sníh, rudá jako krev

Autor: Alessandro d'Avenia

Nakladatelství: Jota

Rok vydání: 2014, 2010 (originál)















Obsah


Leo. Příhodné jméno pro kluka s vlasy jako lví hříva. Dokáže tento kluk i milovat? Ovšemže ano. Nádhernou zelenookou Beatrice s výraznými rudými vlasy. Leo po ní velmi touží. Jednoho dne ale Beatrice přestane chodit do školy. Proč? Má leukémii. Jak Leo popisuje, její rudá krev se barví do bíla, a bílá není žádná barva. Leo pro ní udělá cokoliv. Co ale bude s přáteli, se školou, se zájmy? Ty všechny budou muset do ústraní. Nyní je hlavní, aby Beatrice přežila...

Autor


Alessandro d'Avenia je italským spisovatelem. Bílá jako sníh, rudá jako krev byla přeložena do dvaceti jazyků a prý byla i zfilmována. Také napsal knihu s názvem O čem nikdo neví.

Ukázka


Někde hluboko nedělá život nic jiného, než že mi vystřihuje různobarevný kostým, a to i za cenu spousty bezesných nocí, nocí ze zbytků různých životů posešívaných dohromady. Právě ve chvíli, kdy si připadáme nejchudší, pro nás náš život, jako maminka, sešívá ten nejkrásnější kostým.

Můj názor


Bílá jako sníh, rudá jako krev je kvůli námětu přirovnávána ke knize Hvězdy nám nepřály. Co si o ní myslím?

Prvním překvapením byly neočíslované a strašně krátké kapitoly. Příběh pojednává o Leovi, který je bezmezně zamilován do o rok starší Beatrice se zelenýma očima a rudými vlasy. Když se ovšem dozví, že má leukémii a že může umřít, nemůže se z toho vzpamatovat. Ještě se ani nepokusil jí vyznat lásku a ona umírá? 

Každá druhá kapitola byla vlastně takovým ,,zoufáním'', byla jednoduše o ničem. Leo se mi nezdál moc sympatický, stejně tak jeho kamarád Niko. Popisoval, jak jsou nejlepší kamarádi, ale moc se mi to nezdálo - jediná jejich zábava byly turnaje ve fotbálku a ,,brutusy'' - seděli na svých motorkách a na poslední chvíli zabrzdili před autem. Na druhou stranu, hodně sympatická se mi zdála Leova nejlepší kamarádka Sylvia, kterou si ovšem, podle mého názoru, vůbec nezasloužil. 

To, co mě ovšem štvalo nejvíc, byl styl psaní. Kniha byla napsána různě - jak velmi jednoduše, tak až moc filozoficky. 

Beatrice mi bylo velmi líto, její postava se mi líbila, i když tam moc nevystupovala. Rozhodně měla ale větší charakter než Leo, který v knize vystupoval pořád.

Tak, a už dost kritizování. Je to těžké, když se vám na knize nelíbí ty hlavní věci - styl psaní a hrdina... 



Hodnocení:
5/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com

2 komentáře:

  1. Já na tuhle knihu četla jenom pozitivní recenze (co si pamatuju) ale je pravda, že mě samotnou nijak neokouzlila...No tak nevadí, aspoň sis rozšířila obzory ne? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, prostě se mi ten hlavní hrdina zdál strašně...nepravděpodobný... Nevím, ani kniha Tím všechno začíná se mi nelíbila a všude na ní slyším pozitivní recenze... Jsem divná. :D No jo, jsem ráda, že jsem si ji přečetla, když měla být tak ,,dobrá''. :D

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)