neděle 20. září 2015

Me and Earl and The Dying girl

Autor: Jesse Andrews

Nakladatelství: Allen and Unwin

Rok vydání: 2015, 2012 (originál)














Obsah


Greg proplouvá středoškolským životem bez povšimnutí. Přátelí se vlastně s každým, ale nepatří do žádné skupiny. Jeho neposkvrněná reputace je ovšem navždy poznamenaná nápadem jeho mámy, která ho přesvědčí, aby se kamarádil s Rachel, která trpí leukemií. Aby jí zpříjemnil její (možný) krátký čas. A právě kvůli ní Greg s kamarádem Earlem natočí ten nejhorší film všech dob.

Zase mě jednou něco zlákalo... Tentokrát to, že kniha bude zfilmovaná.

Celá knížka s podivně nazvanými kapitolami se nese v duchu Mě, Earla a Umírající holky. Já (tedy Greg) si celou střední buduje reputaci toho, koho každý přijímá, ale s nikým nemá vlastně bližší vztah. Až na Earla, kluka, který si svůj ,,malý vzrůst'' vynahrazuje velkou zásobou sprostých slov. Společně s ním odmala natáčí filmy, které jsou... v podstatě hrozné, ale hlavně, že je to baví. Vše ovšem pokazí Gregova máma, která mu ,,přikáže'', aby se přátelil s Rachel, s kterou kdysi dávno chodil. ,,Zpříjemníš jí její možné poslední chvilky,'' říkala jeho máma. Greg je potom donucen s Rachel trávit čas. Postupně si ale uvědomuje, že to až tak strašné není. Rachel se směje jeho trapným vtípkům a alespoň někdo ho doopravdy poslouchá ( i když je pravda, že zezačátku to taková sláva nebyla). Příběh se zvrtne, když se Rachel od Earla dozví, že natáčí filmy. A co je jejich dalším úkolem? Natočit film o Rachel. Ten nejhorší film všech dob.

Actually, Madison is a lot like Mom. She's obsessed wit doing Good deeds, and she's awesome at persuading people to do stuff. This is just an incredibly dangerous combination, as you will see later in this book, if I can even finish it without freaking out and throwing my laptop out of a moving car into the pond.
Ve skutečnosti je Madison podobná mámě. Je posedlá děláním dobrých skutků, a je úžasná v přesvědčování lidí. To je pořádně nebezpečná kombinace, jak v této knize později poznáte, pokud ji vůbec dokážu dokončit bez vzteku a pokud nevyhodím můj laptop z pohybujícího se auta do jezera. 


Možná si říkáte, že tato kniha je další z knih typu Hvězdy nám nepřály. Ale není. Celkový vzhled knihy je zajímavý, dialogy a monology se střídají se scénáři a různými seznamy, to je plus. V příběhu se neztrácíte, víte přesně, kde se nacházíte a čas nikam neskáče - to je taky plus. Pár vtípků je dokonce i vtipných... ale to je tak všechno. Vlastně teď ani nechápu, kde se ve mně bere taková zlost (tedy ne úplně, spíše zklamání) z této knihy. Když se na ni teď dívám a přemýšlím o ní s odstupem - myslím, že se zařadí mezi knihy, co jsem přečetla, co mě vyloženě nenudily, ale co mě nijak zvlášť neohromily a když jejich obálku nebudu vídat den co den, tak si na ně ani nevzpomenu. Zdá se mi, že těchto typů knih už existuje moc na to, aby se psaly další a další. Jednoduše mě to nenadchlo. A ani postavy nebyly ani zdaleka sympatické.

Ach jo.




zdroje: www.weheartit.com



2 komentáře:

  1. Těšila jsem se na tvoje hodnocení této knihy, protože ji vidím všude na americké a anglickém bookstagramu a byla jsem líná si najít její obsah. Moc mě to nezaujalo a to, že to nezaujalo ani tebe mě taky zrovna nepřesvědčuje...
    Pokud nejsem slepá, tak si myslím, že si tam nedala hodnocení počtem bodů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, mrzí mě, že to nakonec nebylo takové, jaké jsem očekávala...

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)