sobota 5. prosince 2015

Counting by 7s

Autor: Holly Goldberg Sloan

Nakladatelství: Dial

Rok vydání: 2013 (originál)














Obsah


Willow Chance je dvanáctiletá dívka s nadprůměrnou inteligencí a slabostí pro pěstování rostlin. A také pro číslo 7. Když se ji ovšem naprosto změní život náhlým úmrtím jejích rodičů, je nucena přehodnotit to, co je opravdu důležité. A svými čini tak ovlivní další životy.

O knížce jsem zase téměř nic nevěděla - přece jen, koupila jsem ji na knižním bazaru už bez obálky, s pouhým názvem. Ale řekla jsem si, že příběh vypadá zajímavě (na Goodreads má přes čtyři hvězdičky z pěti!). Dala jsem se tedy do čtení.

Už od začátku mi bylo z mladičké Willow trošičku úzko - přece jenom, komu se dobře čte o dítěti, které je mladší, než vy, ale má mnohonásobně víc inteligence? Willow svou inteligenci dokazovala už jen v prostém vyjadřování a stavbě vět, za kterou by se nemusel stydět kdejaký dospělý.

Willow byla adoptovaná dvěma milujícími rodičí, kteří svou dcerku bezmezně milovali takovou, jaká je. Přece jenom tady ale byl jeden problém - Willow se neuměla skamarádit. A když všechny pokusy padly, tak jí pořídily alespoň zahrádku s kytkami všech druhů. Právě kytky se staly nejlepšími kamarádkami Willow.

Jedna nešťastná nehoda ovšem způsobí, že Willowini rodiče zemřou. Willow nevěří, že se to mohlo stát. Navíc musí čelit ještě jednomu problému - kdo se teď o ní bude starat? Žádnou jinou rodinu přeci neměla! A tak se nám zde otevírá příběh plný smutku, složitých životních situací, ale také vtipných hlášek a poučení.

The challenge for my parents was going to be to find friends who could put up with such a person. All of this leads to our garden. Mom and Dad said that they were looking to enrich my life. But I think one thing was obvious from the beginning : Plants can't talk back.
Úkolem pro mé rodiče bylo najít kamarády, kteří s někým jako mnou vyjdou. Všechno z toho vedlo k naší zahradě. Máma a táta řekli, že chtěli obohatit můj život. Ale myslím, že jedna věc byla jasná od začátku: Rostliny nemohou odpovídat. 

Nevím, co si o této knize mám myslet. Nebyla špatná, a kdyby mi bylo právě tolik, co Willow, tak věřím, že by se mi i líbila. Ale v tom je asi právě ten problém. Kniha se mi zdála až moc dětská, a tak mě zase až tak moc nebavila. Takže za mě dobrá kniha, ale přečetla jsem ji jednou a myslím, že si na ní za chvíli ani nevzpomenu.


0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)