pondělí 16. května 2016

The Doubt Factory

Autor: Paolo Bacigalupi

Nakladatelství: Atom

Rok vydání: 2016, 2014 (originál)















Obsah

Zkuste si představit tuto situaci - žijete v krásném velkém domě, máte partu skvělých kamarádů, vaše známky jsou tak dobré, že byste se dostali na jakoukoliv prestižní univerzitu. A hlavně, vaše rodina vás miluje. Může váš život být ještě lepší? 
Nic ovšem není dokonalé, a tak se i Alix dozvídá o tajemstvích, které hluboko v sobě ukrývá její táta.

Na další knihu od Guardianu jsem se s radostí vrhla, anotace mi přišla dost zajímavá, a tak jsem byla zvědavá, jak se vlastně všechno vyvrbí. Navíc, autora Paolo Bacigalupiho jsem předtím vůbec neznala, ale pokud vím, tak nějaké knihy od něj dokonce vyšly i v češtině.

Příběh se zabývá mladou Alix, která mnoho let žila ve sladkém nevědomí. Jejími největšími problémy byly donedávna vztahy ve škole nebo její bratr, který sice dokázal být dost otravný (měl na to i papíry), ale i tak ho měla ráda. Jak je tedy možné, že se zrovna její život tolik změní?

Vše začalo 2.0. Ne, to není nějaký nový počítačový software. Je to přezdívka chlapce. Chlapce, který způsobil masakr v jejich prestižní škole, kterou navštěvuje Alix a její přátelé. Chlapce, který si s Alix před oním incidentem dokonce povídal. Normální člověk by začal křičet a zpanikařil by. Alix však byla podivuhodně klidná a vyslechla ho. A poté znovu, když se dokonce dostal do jejich domu. 2.0 jí navždy utkvěl v paměti. A Alix se tak začíná úplně měnit - z normální dívky zabývající se kluky se stává lidské zombie hledající po večerech věci, které jí nasadil 2.0 do hlavy. Věci, které by mohly usvědčit jejího vlastního tátu ze lži

Nabízí se zde ovšem základní otázka - kdo je v rodině černou ovcí? Alix, nebo její táta, který má prý obhajovat firmy, které vyrábí životu nebezpečné léky?

Tato kniha mě svým originálním a neotřelým způsobem naprosto překvapila. Ještě nikdy jsem nečetla knihu s takovým příběhem, který se dotýká dnešního problému, i když ne zase tolik diskutovaného. Autor ví, jak zvolit ta správná slova, aby vystupňoval napětí dané situace. I jeho charaktery byly velmi vyspělé...Tedy až na Alix. Alix mě v nějakých chvílích neskutečně štvala, protože se chovala naprosto nezodpovědně, vždyť mohla všechny ohrozit! Na druhou stranu, nechtěla bych být v její situaci, kdy se musela rozhodnout, komu má věřit. Knížka je zezačátku trochu zmatečná, ale postupně se do příběhu dostanete a budete napjatí, co se stane ke konci. Konec byl tedy dosti překvapivý a já sama bych ho asi nezvolila. Nicméně, i přes tyto mínusy si kniha rozhodně zaslouží obdiv, už jen kvůli opravdu originálnímu příběhu, který se jen tak nevidí nečte.

Hodnocení:
7/10



0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)