pondělí 17. července 2017

Dřív než ji najde


Originální název: Before He Finds Her

Autor: Michael Kardos

Nakladatelství: Mystery Press

Rok vydání: 2017, 2015 (originál)

Představte si, že celý svůj dosavadní život musíte být ukrytí. Inkognito. V malém městečku, kde vás nikdo nepozná, kde se nesmíte s nikým kamarádit a vysokou můžete dělat jen dálkově. Co když je ovšem touha po poznání silnější?


Kniha spisovatele Michaela Kardose padne do noty milovníkům krimi a thrilleru. Příběh pojednává o patnáct let staré tragédii, která se odehrála v malém městě poblíž New Yorku jménem Silver Bay, kde se sousedská oslava hodně zvrtla. Důsledkem byla vražda Allie Millerové a zmizení její dcery Meg Millerové, přičemž obojí je dáváno za vinu manželovi a otcovi Ramsaymu Millerovi, který je od té doby na útěku a nedostižný. 
Meg, jak se ovšem dozvídáme, přežila a vychovává jí její strýc Wayne a teta Kendra v malém městečku v Západní Virginii pod jménem Melanie. Melanie má mnohá omezení, nemůže se totiž nikdy dostat do centra dění, aby jí náhodou otec nepoznal a nevyhledal ji. Melanie o tom, co se stalo, když byla malá, ví, a donedávna jí schovávat se nedělalo tak velký problém. 
Možná je to tím, že už za chvíli bude dospělá nebo tím, že nechce, aby své dítě, které se jí má narodit, vychovávala v neustálém strachu, ale rozhodne se, že svého otce najde. Dřív, než on najde ji.

Hned, když jsem knihu otevřela, mě příběh pohltil. Toužebně jsem otáčela stránky, abych se dozvěděla další střípky informací, které zapadaly do komplikované, ale nesmírně zajímavé skládačky autore Michaela Kardose. I přesto, že krimi zase tolik nečtu (znáte mě, fanoušek psychothrillerů se ve mně nezapře), ale tahle kniha mi opravdu vzala dech, což dokazuje i ten fakt, že jsem knihu měla přečtenou za dva dny. 
Vím, že je to možná zvrácené, ale někdy mi jedné postavy (nebudu smaozřejmě nic prozrazovat), bylo snad i líto a situace mi vehnala slzy do očí. Mně! Zarytému tvrďákovi, který nikdy u knih nepláče a slzy si nechává jen pro stříbrné filmové plátno! Ale bylo to tak - u krimi, kdy by to zřejmě nikdo neočekával, jsem v jednom momentu tak tak zatlačila slzu. A to už přeci něco znamená!

Kniha je vyprávěna nejenom z perspektivy Meg (Melanie), která žije v přítomnosti, nýbrž spisovatel neopomněl i vyprávění samotného Ramsayho, který je obviněn z vraždy své manželky, takže příběh je také plný flashbacků do roku 1991. Kniha nicméně nezačíná vyprávěním ani jednoho z nich - uvozuje nám ji zestárlý bývalý novinář článkem na blogu, který případu věnoval veškerou svou sílu, a když i po tolika letech stále nebyla žádná stopa, rozhodl se na sklonku svého života sepsat na blog všechna fakta, co zná, a nadobro na vše zapomenout. To ovšem netušil, jaké překvapení ho v následujících týdnech čeká.

Dřiv než ji najde je skvěle a poutavě napsaný thriller, který vám jistě zaručí pár nocí, kdy nezamhouříte oči, protože budete chtít knihu dočíst. Já jsem je nezamhouřila, ani když na mě pálilo sluníčko a já kvůli němu skoro neviděla. 

Hodnocení:
8/10

Za knihu moc děkuji nakladatelství Mystery Press! Knihu si můžete koupit zde.

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)