sobota 4. října 2014

The Maze Runner

Autor: James Dashner

Nakladatelství: The Chicken house (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2011, 2010 (originál)













Obsah


Každý se vzbudil ve výtahu. Každý si nepamatoval nic než vlastní jména. A každý se po chvíli vynořil v podivném světě s ještě podivnějším labyrintem. Všichni kluci různých věkových kategorií žili den ode dne s jedinou nadějí - že se už konečně vrátí zpátky domů. Jednoho dne mezi všechny přišel poslední kluk. Thomas. A ten se rozhodl, že prostě musí dosáhnout toho, že se odsud někdy dostanou...

Více v celém článku!


Autor


James Dashner je americkým spisovatelem a autorem série The Maze Runner a The Thirteenth Reality. První díl The Maze Runner byl i zfilmován a je právě teď v kinech. 

Ukázka


A storm of emotions wrenched his gut, twisted and pulled. He wanted to scream, cry, throw up. The chorus of voices had grown silent, but someone spoke as they yanked him over the sharp edge of the dark box. And Thomas knew he'd never forger the words. ,,Nice to meet ya, shank,'' the boy said. ,,Welcome to the Glade.''
Bouřka emocí mu zkroutila střeva. Chtěl křičet, brečet, zvracet. Sbor hlasů utichl, ale někdo mluvil když ho vyndávali přes ostrý konec tmavého boxu. A Thomas věděl, že nikdy nezapomene ta slova. ,,Rád tě poznávám, shank,'' řekl další kluk. ,,Vítej v Glade. (moc se omlouvám, ale nevím, jak mám přeložit hovorová slova shank a glade, proto je nechávám v originále!)

Můj názor


Měla jsem chuť si tuhle knihu přečíst, protože každý o ní mluvil, právě šla do kin a nápisu na obalu: ,,A must for fans of The Hunger Games'' prostě nešlo odolat. Ano, já vím, zase jsem se nechala zlákat obálkou. Další výhodou bylo také to, že to není zrovna uzounká knížečka. Ale teď už k příběhu.

Thomas mi nějak...ani nevím, asi nepřirostl k srdci. Určitě nebyl tak hrozný jako Gally nebo Alby, ale nic skvělého to nebylo. Celkově mi skoro žádná postava nepřišla sympatická. Až na moc upovídaného Chucka (to znám, taky se mi pusa mnohdy nemůže zastavit) a Minhoa. Nevím čím, ale trošku mi připomínal Finnicka z Hunger Games. Každopádně, nápad tohoto příběhu byl skvělý, ale postupně se stával příběh dosti matoucí a někdy až zdlouhavý. Na druhou stranu, líbilo se mi, že se člověk nedozvěděl na začátku téměř nic a byl na tom se znalostmi přibližně stejně jako Thomas a všichni ostatní zbaveni veškerých vzpomínek na minulý život. Všechno se ale až moc táhlo a já si říkala, co všechno ještě mohou v těch více než třistech stránkách řešit. 




Je pravda, že pár momentů tam bylo napínavých - hlavně konec knihy - ale nebylo jich tam moc. Dokonce ani Teresa, která do tohoto světa přišla později v bezvědomí a se zprávou, že už nikdy žádný nový kluk nepřijde, mi nepřirostla k srdci. Všechno se mi zdálo takové vzdálené a já stále jen čekala, kdy se tam konečně stane něco, co mě opravdu ,,zvedne ze židle''. Bohužel, nestalo.

Zase jsem se nechala přesvědčit tou hroznou větou, že to je pro fanoušky Hunger Games. Musím se konečně polepšit. :) Vím, že na tuto knihu je spousta pozitivních recenzí, ale můj žánr to jednoduše nebyl. Asi to bylo až moc akční a zdlouhavé. Jediné, co bylo hodně napínavé a otevřené, byl konec. Další díly si nepřečtu, jeden mi stačil. 

Hodnocení:
5/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com

















0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)