úterý 3. března 2015

Love, Rosie

Autor: Cecelia Ahern

Nakladatelství: Harper Collins (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2014, 2004 (originál)














Obsah


Rosie a Alex jsou přáteli už od pěti let. Všechno dělají spolu, jeden bez druhého nedají ani ránu. V 17 letech se ovšem Alex musí přestěhovat do Bostonu. Co se stane s jejich přátelstvím? Rosie měla plán, že pojede do Bostonu za ním, dostane se na univerzitu... To se jí i povedlo, ale jedna zmeškaná příležitost všechno změní. Jak budou v průběhu let pokračovat jejich životy? Bude jejich pevný přátelský vztah stále pokračovat?

Autor


Cecelia Ahern žije v Dublinu. Když jí bylo pouhých 21 let, tak vydala svůj první román s názvem P.S.: Miluji tě, který se okamžitě stal bestsellerem. Napsala spoustu dalších romantických knih, kniha Love, Rosie (dříve vydána jako Where rainbows end) se stala bestsellerem také. Její nejnovější dílo se jmenuje The Year I met you

Ukázka


Mr. Simpson: I think you two would find it interesting sometimes if you listen to me now and again. You can really learn some useful tips, like how to keep an instant message private so everyone else can't see. 
Alex: Are you telling me other people in the class can read it?
Mr. Simpson: Yes I am.
Alex: Oh my god.
Rosie: Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha! 

Mr. Simpson: Myslím, že byste vy dva mohli někdy poslouchat. Mohli byste se naučit nějaké užitečné tipy, jako například jak to udělat, aby vaše zprávy byly jenom mezi vámi a nikdo je nemohl číst.
Alex: Říkáte mi, že ostatní lidé ve třídě tohle můžou číst?
Mr. Simpson: Ano, říkám.
Alex: O můj bože.
Rosie: Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!




Můj názor


Znáte to, viděla jsem, že existuje nějaký nový film s názvem S láskou, Rosie. Sice jsem ho neviděla, ale hlavní herci mi byli sympatičtí a (já vím, takhle by se kniha neměla vybírat!) já si ji rozhodla přečíst.

Celá kniha je psána formou emailů, chatů, různých pozvánek a dopisů. Pozorujeme jejich vztah už od pěti let, kdy si psali emaily plné gramatických chyb. Postupně stárnou a emaily se začínají zabývat jinými ,,problémy''. Podporují se a nepotřebují vlastně nikoho jiného, mají sami sebe. Jedna zmeškaná příležitost ovšem změní budoucnost všech jejich blízkých a jejich životy se začnou ubírat jiným směrem, než bylo v plánu. Ale o tom život přeci je, ne?

Love, Rosie je taková odpočinková kniha (spíše bichle s více než pětisty stránkami!), u které si jednoduše nejradši lehnete do postele s čokoládou a pozorujete životy normálních lidí, jako jsme my. Mnohokrát jsem se u ní zasmála a byla i napjatá. Není to nějaká úúúžasná kniha, ale mně se líbila. :) Na odreagování skvělá!



Hodnocení:
7/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com



3 komentáře:

  1. Chci si ji přečíst :) a po tvé recenzi jsem si jen potvrdila, co od knihy čekat. Jinak Léto na druhý pokus ti mohu jen doporučit a moc by mě zajímal tvůj názor :) Už se těším, až si knihu přečteš a napíšeš recenzi :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud si chceš odpočinout, tak je tato kniha rozhodně ta pravá. :) Určitě recenzi napíšu! :)

      Vymazat
  2. Zaujímalo by ma, chcela som túto knihu kúpiť sesternici, ktorá má trinásť rokov, nachádza sa tam niečo nevhodné? Pre istotu :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)