pátek 18. listopadu 2016

,

Fantastická zvířata a kde je najít aneb jak dostat i ,,neharrypotterovského'' fanouška




Zdravím, mí milí čtenáři!
Od první zmínky, že bude kniha od světoznámé autorky J.K.Rowling s názvem Fantastická zvířata a kde je najít, mi bylo přímo souzeno, že na film do kina rozhodně půjdu. Kolem mě se totiž nachází nespočet potterovských fanatiků, kteří při jakékoliv příležitosti vytahují to, že jsem Harryho Pottera JEŠTĚ NEČETLA.
Každopádně, trailer vypadal úchvatně a já se na film začala upřímně těšit. Ne že bych odpočítávala dny do premiéry, ale byla jsem zvědavá, jak se film nakonec povede.

Po zhlédnutí jsem byla naprosto a doslova okouzlená. Nedokážu vám říct, jak je možné, že série Harryho Pottera mě moc nebere a tento film mě dokázal uchvátit i přesto, že mi spoustu spojitostí musela našeptávat kamarádka Anička a posléze sestra Áďa. Jak jsem se dozvěděla, J.K.Rowling příběh vymyslela pro tento film, protože samotná kniha patřící do ,,doplňkové'' série Hogwarts Library společně s Bajkami Barda Beedleho a Famfrpálu v průběhu věků popisuje pouze zmíněná fantastická zvířata, přičemž příběh, který stál za vznikem této knihy, byl až do dne premiéry neznámý. Povedlo se jí to na jedničku s hvězdičkou a k tomu jednou podtrženou.

Abych trošičku přiblížila děj hrstce lidí, kteří jsou stejná jako já a o kouzelnickém světě ví jen strohé základy, film se zabývá Newtem Scamanderem, který přijíždí do New Yorku s kufrem plných ohrožených fantastických zvířat, o nichž píše knihu. Zaplete se tam ovšem do problému, z něhož není vůbec jednoduché se dostat. New York je navíc ohrožován jakousi temnou silou, která je čím dál silnější...




Co se týče hereckého obsazení, čím dál více mi začíná docházet, že Eddie Redmayne je vynikající herec mnoha tváří. Jistě, jeho pravý věk by mu nikdo nikdy nehádal a jeho charakteristické naklánění hlavy by měkomu zpočátku mohlo přijít zvláštní až rušivé, ale na konci filmu si uvědomíte zásadní věc - bez něj by ten film nebyl ono. Na Newta se dokonale hodil a já mu čím dál více začínám přicházet na jméno. Navíc slyšet jeho úžasný britský přízvuk mezi fádním americkým?

Věc, kterou jednoduše nedokážu pochopit, je ta, co se dnes všechno dá udělat počítačem. Přes New York dvacátých let minulého století po bezedný kufr až po rozmanitá fantastická zvířata, při nichž se bude rozněžňovat snad každý? Jak se tohle všechno dá vytvořit? Celý film je neskutečná podívaná.
A co ještě musím ke konci pochválit je kouzelný a husí kůži vyvolávající soundtrack plný houslí a typického magična.
Jedno upozornění tady ovšem mám - film není pro nejmenší děti. I já sama jsem se při pár částech bála!

Takže pokud nejste fanoušky Harryho Pottera a na něco takového, jak film odehrávající se v kouzelném prostředí, byste nikdy v životě nešli - zkuste popřemýšlet nad svým rozhodnutím. Dejte tomu šanci.
Jak se stalo, že mě, mudlovskou dívku, tento film uchvátil natolik, že jsem ho viděla dva dny po sobě a soundtrack už umí téměř nazpaměť?
Asi magie.


Mimochodem, pořiďte mi, prosím, někdo domů Nifflera.

4 komentáře:

  1. Já osobně si myslím, že na Harryho není nikdy pozdě. Já sama jej (ve svých 22 letech - tak dlouho jsem odolávala magii) přečetla teprve před půlrokem. Jasně, nespadla jsem do toho naplno, ale ponožky s motivem bradavických kolejí jsem si musela pořídit stejně :)) A co se týče Fantastických zvířat? Začínám se těšit ještě víc, snad už příští týden se mi je podaří konečně taky shlédnout :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No uvidím, jestli se k němu někdy odhodlám... :D Jak se film líbil?

      Vymazat
  2. Já Harryho Pottera miluji a Fantastická zvířata rovněž. Stejnojmennou učebnici mám dokonce ve dvou vydáních! :D A Harryho určitě doporučuji. Já sama se takto dlouho vyhýbala sérii Hunger Games a pak mě naprosto okouzlila. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda vidíte. A mě celkově ta série Fantastická zvířata nepřijde nic moc. A to mám Harryho Pottera a ten svět celkově moc ráda. Zrovna teď jsem začala zase číst. Takový můj podzimní rituál. Máme doma akumulační kamna Norsk Kleber od www.flamen.cz/product-brands/norsk-kleber/ , které dávají fakt super teplo, skoro jako od sluníčka, a tak je to fajn relax, si takhle večer sednou se skleničkou vína nebo horkého čaje a užít si chvíli pro sebe. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)