sobota 5. listopadu 2016

,

Frankfurtský knižní veletrh očima foťáku (a knihomolky)

Zdravím, mí milí čtenáři!
I přesto, že video z Frankfurtu a tamějšího knižního veletrhu už je pár dnů na mém YouTube kanálu (podívat se můžete zde), tak jsem vám chtěla toto město přiblížit i prostřednictvím pár fotek.

Ve Frankfurtu jsem s rodinou byla celý víkend, protože prodávat knihy bylo na veletrhu povoleno jen v neděli. Proč si tedy veletrh nespojit rovnou s výletem?



Co se týče Frankfurtu jako města, rozhodně se nedá zařadit mezi mé oblíbence. Má sice pár pěkných míst, ale celkově z města nedýchá žádna historie, což je zapříčeněné hlavně tím, že celé město bylo ve druhé světové válce vybombardované. 


Zde se nacházíme na hlavní nákupní ulici Zeil, která je něco jako naše Václavské náměstí a přilehlé Příkopy. 



Zde se nacházíme ve čtvrti Romemberg, která se mi z celého Frankfurtu svou starobylostí líbila asi nejvíce.

Jediné, co mě zarazilo, byl fakt, že i přesto, že se právě zde koná ten největší knižní veletrh, se v samotném srdci města žádná knihkupectví nenacházejí.

Další den jsme hned ráno vyrazili na obrovské výstaviště s přibližně deseti halami, kde se celý knižní veletrh odehrával.





Hned první zastávkou byla hala 6, kde se ve třech patrech nacházela vydavatelství americká a anglická, z nichž valná většina knihy prodávala za zlomkové ceny (například za 5 euro). Už v prvních minutách jsem měla téměř plnou tašku. Bohužel ne všude se zúčastňovali prodeje knih, ale i tak musím říct, že 9 knih byl úspěch! Z důvodu našeho brzkého příchodu v hale téměř nikdo nebyl a my jsme tak měli možnost ukořistit dobré kousky. 
V nejvyšším třetím patře se nacházel největší stánek známého vydavatelství Penguin, kde lidé dokonce museli čekat do jedenácti hodin, aby mohli dovnitř - všechny knihy se prodávaly s 50 procentní slevou (a já měla jednu dokonce zdarma!).

Nahlédli jsme i do haly 3 s německými knížkami, ale postupně tam začalo být tak přelidněno (a my už stejně měly vše, co jsme chtěly), že jsme se rozhodli, že pomalu pojedeme domů.

Veletrh jsem si velmi užila, splnil se mi sen a všem sem cestu příští rok doporučuji! :)













2 komentáře:

  1. Ahoj, moc mě tento článek o frankfurtském knižním veletrhu zaujal. Zní to opravdu zajímavě ;)
    Ráda bych se tě zeptala, jestli znáš e-shop knižní vesmír, ale sázím na to, že jako správná knihomolka určitě ano :) zajímalo by mě, jestli odtud máš nějaké věci, popř.jestli se chystáš si odtud něco přát např. k Vánocům(doplnili sortiment o nové zboží a naskladnili vyprodané kousky, tak se určitě můžeš mrknout).
    Já odtud nějaké věci mám a i letos si zde k Vánocům nějakou maličkost vyberu. Proto by mě zajímalo, co tobě se z tohoto e-shopu líbí. Já osobně ujíždím na jejich polštářích. Jaký se tobě líbí z jejich polštářů?
    Moc děkuji za odpověď na tuhle netradiční otázku, ale zajímal mě tvůj názor a ráda se nechám inspirovat, co z tohoto e-shopu stojí za to vyzkoušet, zejména by mě tedy zajímalo, jaké z jejich polštářů se ti líbí :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji moc! :) Znám a několikrát jsem si na tom e-shopu i něco objednala, mohu jen doporučit! :) Já jsem také objednávala hlavně dárky pro kamarádky, nějaký plakát, placky, náhrdelníky... :) Nejvíce se mi líbí polštář s Liškou či kocourem Šklíbou z Alenky v říši divů. :)

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)