pondělí 26. prosince 2016

,

Souboj knih - Hunger Games vs. Divergence

Zdravím, mí milí čtenáři!
Vítejte u dalšího dílu Souboje knih! Tentokrát spolu budou soupeřit hodně srovnávané Hunger Games a Divergence. Která z nich vyhrává u mě?

Jak jsem se ke knihám dostala

Co se týče Hunger Games, moje sestra Áďa mě dotáhla na film do kina. Já jsem vůbec neměla potřebu to vidět. Nicméně, za to, že mě nakonec donutila, jsem jí neskonale vděčná, protože se mi příběh líbil natolik, že jsem ihned musela mít knihu.

Poprask kolem Divergence jsem nejdříve vůbec nevnímala. Když jsem ovšem neměla co číst (znáte to), rozhodla jsem se pro tuto knihu.

Příběh

Myslím si, že příběh jednotlivých knih už dobře znáte, i přesto, že jste třeba ani jednu nečetli. Tyto knihy totiž kralují všem YA a dystopickým žebříčkům.
Dobře, trošku vám příběhy přiblížím, jen pro jistotu. Hunger Games se odehrává v troskách Severní Ameriky, kde se rozprostírá dvanáct krajů. Hrdinové příběhu, Katniss a Peeta, pochází z toho nejvzdálenějšího dvanáctého kraje. Jako každý rok, i tento rok se pořádají takzvané Hunger Games, které vznikly na základě mírové smlouvy Kapitolu, který tím chtěl zaručit, že už se kraje proti Kapitolu nikdy nevzbouří. Katniss a Peeta byli vybráni tento rok. Hunger Games jsou ovšem hry o život. Hlavním úkolem účastníků je zabít ostatní hráče, dokud nezbyde jeden jediný, který se stává vítězem.



Divergence též patří do dystopického odvětví. Zde si ovšem mladí vybírají mezi pěti frakcemi, kam musí složit zkoušky. Většinou se nestává, že by dítě odešlo z frakce, v níž vyrůstalo. To ovšem neplatí o Tris, která se cítí, že do frakce Obětavost úplně nepatří. Při ceremoniálu si tak překvapivě vybere Neohroženost. Jak ovšem dívka z Obětavosti může v takové frakci přežít?



Postavy

Katniss a Peeta jsou mými nejolíbenějšími postavami/párem vůbec. Především tedy Peeta. Neříkám, že bych Katniss nesnášela, jako to říkají i nějací zarytí fanoušci této série. Jistě, má své minusy, ale myslím si, že je rozhodně mnohem lepší charakter než Gale. Galea opravdu ráda nemám. Mým miláčkem je ale obětavý a starostlivý Peeta.



V Divergenci je mým favoritem samozřejmě Tris, je odvážná a zajímavá. Čtyřka mi také nevadil a bratr Tris, Caleb, mě vyloženě štval, ale jelikož ho ve filmu hrál Ansel Elgort, tak tam jsem ho měla radši než Čtyřku.

Konec

Jelikož jsou Hunger Games trilogií, konec je samozřejmě otevřený. Stejně tomu je i u Divergence, ani u jedné knihy mi to nevadí.



Obálky

I zde musím souhlasit s oběma knihami, obálky se mi líbí, protože na každé je ,,symbol'' dané knižní série.

Konečný verdikt

I přesto, že si pamatuji, jak jsem Divergenci četla jedním dechem, musím říct, že Hunger Games u mě jednoznačně vyhrává. Takový pocit, jaký jsem měla při čtení Hunger Games, se už nikdy neopakoval. Zatímco u Divergence se mi nejvíce líbil první díl a další díly už byly jen průměrné (navíc - ten poslední díl!), u Hunger Games se mi líbí celá série.

Hunger Games budou vždy nejlepšími knihami, co jsem kdy četla. 


zdroje: www.weheartit.com

2 komentáře:

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)