neděle 31. ledna 2016

Leaving time

Autor: Jodi Picoult

Nakladatelství: Ballantine Books

Rok vydání: 2014














Obsah

Třináctiletá Jenna už 10 let neviděla svou mámu. I přesto na ní nepřestala myslet, a nyní, když už je starší, se rozhodla, že jí jednoduše najde. Na pomoc si najala zkrachovalé médium Serenity a ,,mrtvého'' detektiva Virgila. Společně přicházejí na nové a šokující indície.


Knife Leaving time od známé spisovatelky Jodi Picoult jsem neměla v plánu číst. Jednoduše, přišla jsem do knihkupectví, přečetla si anotaci, a i přesto, že jsem o ní nikdy neslyšela, si ji koupila. Byl to dobrý tah?

Kniha je rozdělená mezi čtyři osobnosti, které jsou v příběhu klíčové. Nejdříve se seznamujeme s Jennou, která se nyní, ve 13 letech, vydává na spletitou jízdu v podobě hledání své mámy. Najme si médium Serenity sloužící ve zkrachovalé čtvrti malého města, a také detektiva Virgila, který s nápadem, že bude předstírat mrtvého, začal nový život jako soukromý detektiv. Tato dosti nesourodá skupina se vydává splnit nelehký úkol. Nikdo ovšem netušil, co všechno objeví...

V příběhu nám často odhaluje svůj příběh i samotná máma Alice, která ovšem zezačátku většinou povídá o slonech, kteří byli její celoživotní vášní. Postupně se však postoj Alice k jejímu manželovi a celému životu začíná měnit. Zjistí, že manžela, kterého si vzala a počala s ním dcerku, vlastně vůbec nezná. A tak jednou zmizí. Beze stopy. Na dlouhých deset let. Nebo více?

Číst tuhle knihu pro mě byl vcelku problém. Příběh se na svých 450 stránkách dost táhl, a já měla co dělat, abych nějaké kapitoly nepřesvědčila. Navíc k mému postoji k této knize nahrával i fakt, že sice zvířata ráda mám, ale že bych zrovna zbožňovala slony, to se říct nedá, takže ne. Nebavilo mě, když sáhodlouze popisovala chování slonů.

Jediné, co by se v této knize dalo považovat jako plus, je konec, který všechno, co jste si dříve mysleli a v co jste věřili, obrátí o 360 stupňů.

Knize ovšem nestačí, aby byl dobrý jen konec. Důležitý je průběh. A ten se bohužel nepovedl.

Hodnocení:
5/10

4 komentáře:

  1. Kniha na mne čeká na poličce. Musím přiznat, že když i ji táta přinesl domů neměla jsem až tak velkou radost. Nějak od toho moc nečekám, ale zase je to Jodi, jejíž Vypravěčka byla pro mne top kniha za rok 2015. No uvidíme, ale Vypravěčku si určit přečti! :) Doufám, že tě tato kniha neodradí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak na tuhle knihu stejný názor nemáme, ale ne všem se musí líbit :) Já ji četla minulý rok, a líbila se mi moc. A závěr jsem vůbec nečekala. Od Jodi si ráda přečtu i její další knížky(zatím jsem četla kromě času Je to i můj život).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem od ni nic nečekala, ale i tak mě zklamala...

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)