sobota 23. dubna 2016

,

Knižní pokec 4 - Paperbacky, či hardbacky?


Zdravím, mí milí čtenáři!
Jsem tu s dalším knižním pokecem, který se tentokrát bude týkat také podle mého názoru ,,citlivého tématu.'' Máte radši hardbacky, či paperbacky? Toť otázka každého knihomola!

Na tomto tématu se s mojí sestrou nikdy nemůžeme shodnout. Zatímco ona preferuje tvrdé hardbacky, já preferuji malé, lehké paperbacky.


Pojem hardback znamená doslovně ,,tvrdá záda'', překládá se jako pevná vazba. Hardbackové knihy jsou většinou větší, mají tvrdou a pevnou obálku a jsou neskutečně težké. Stačí si potěžkat například hardback knihy Zmizelá! Ta má snad 10 kilogramů  půl kila! A to pak školní taška pořádně nabyde na váze a na objemu. Na druhou stranu je ale pravda, že narozdíl od paperbacku se obálka nemůže ohnout, nemůže se roztrhnout a knihu nemusíte mnohdy držet oběma rukama, aby se vám nepřetáčely stránky. Navíc je na hardbacku papírový plášť, který musíte ihned sundat, jinak se vám zmačká a potrhá, pokud nebudete dostatečně opatrní. Hardbacky bývají mnohdy dražší než paperbacky.


Co se týče paperbacku, ten znamená doslovně ,,papírová záda'', ale překládá se jako brožovaná vazba.  Má ohebnou a měkkou obálku a je mnohem lehčí a mnohdy i menší. Vejde se vám lehce do tašky a neváží hodně. Do tašky si jich klidně můžete dát několik a ani neucítíte, že tam jsou! Na druhou stranu, jak jsem již psala v předchozím odstavci, největší nevýhodou je lehké zničení obálky. Stačí o obálku nějak více zavadit a hned koukáte na část obálky v ruce, odtrženou. Nemusí být tedy přímo odtržená, ale mohou na ní být viditelné škrábance. Další nevýhodou je nutnost držet knihu oběma rukama, protože vazba je měkká a ihned se zavírá. A držet knihu jednou rukou je mnohdy značně bolestivé...



Každopádně, když to shrnu, tak každé vydání má svá pro a proti. Podle mého názoru ale stále vyhrávají paperbacky, hlavně kvůli své skladnosti a lehkosti, protože to je u mě velice důležité, má školní taška je vždy plná k prasknutí a malá paperbacková knížečka se tam přesně vejde.



Co preferujete vy?



          www.weheartit.com

6 komentářů:

  1. V podstatě je mi to jedno. Nevidím problém v tom či onom. Jediné, na čem mi zálěží, aby byly stejné knihy v sérii. Takže je nemíchám. Jinak mi na tom nezáleží. Jediný případ, kdy jsem to řešila, když jsem chtěla sérii Drahokamy. Od Kerstin Gier už jsem měla dva díly Silber a jelikož obálky jsou moc krásné a ladí k sobě s Drahokamy, musela jsem to mít ve stejné vazbě, protože to mám hezky vedle sebe. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tak to mám ráda i já :D Mám ráda, když je na poličce všechno pěkne uspořádané.

      Vymazat
  2. Zajímavý námět na článek :) Já musím říci, že jsou mi trochu sympatičtější paperbacky, ale stejně jako Lucka řeším hlavně to, aby byla série sladěná. Nejhorší je, když nějakou nakousnu v paperbacku a pak musím vždy čekat o půl roku déle na nový díl, protože brožovaná vydání většinou vychází později :) Přeji hezké pondělí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Já mám také radši paperbacky, ale souhlasím s vámi oběma, že je třeba mít série hezky sladěné. :) Čekání na knihy je vždy hrůza! :D

      Vymazat
  3. Mně je to v podstatě asi tak jedno, ale osobně dávám přednost hardbackům. Je pravda, že i hardback se docela dobře zničí, ale ten paperback je na tom opravdu s výdrží hůř. ale i ten hardback se moc nedá držet jednou rukou a když ho držíš upadne ti za chvíli ruka :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)