pondělí 29. května 2017

Oko za oko


Originální název: Burn For Burn

Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2017, 2012 (originál)

Střední škola. Podle mnohých spoustu krásných vzpomínek, přechod v dospělost, přátelství na celý život. Podle některých ovšem nejhorší období v životě, stres, k nevydržení. Především na amerických středních školách panuje jistá hierarchie. A pokud jste na konci žebříčku, nemáte šanci přežít.


O tom tato kniha z pera dvojice autorek Jenny Han, kterou můžete znát především jako autorku série Všem klukům, které jsem milovala, a Siobhan Vivian, není. Je o pomstě. A o tom, co jsou pro ni mladá děvčata schopna udělat.

Příběh, odehrávající se na málo obydleném ostrově Jar, nás seznamuje se třemi dívkami. Mary se přistěhovala zpátky na ostrov Jar do třeťáku a čtvrťáku, poté, co se rozhodla čelit Reevovi, který jí ze školy vlastně vystrnadil.Krutým způsobem ji šikanoval.  
Lillia už má zase pokrk své nejlepší kamarádky Rennie, která je nejpopulárnější holkou na škole. Už nechce být v jejím stínu. 
A nakonec zde máme Kat, která se přes léto sblížila s jedním z nejpopulárnějších kluků na škole, s Alexem, ale je vidět, že o ni po prázdninách nemá zájem. Není příliš oblíbená. Není prvoplánová kráska. Jak by to vypadalo?

Po dalších incidentech se holky ovšem rozhodnou, že je potřeba s tímto ponižováním skončit. Už mají pokrk všech. A proto se Reeve, Rennie a Alex mají na co těšit... Tyto holky na nich totiž nenechají niť suchou. 

Příběh Oko za oko je přesně pro fanoušky knih typu Roztomilé malé lhářky. Proč? Tajemno. Lži. Pomsta. Střední škola. Problémy. Mé srdce proto zaplesalo, když jsem se vrátila ,,do minulosti'', kdy jsem tyto příběhy milovala. 
Kniha byla velmi napínavá, dramatická, ale přitom se lehce četla. Jenny Han je opravdu dobrá autorka knih pro teenagery. Pokud budete mít dlouhou chvíli, kdy nebudete mít náladu na těžké, složité knihy, ale lehké, ovšem přitom napínavé oddechovky, tato kniha se přesně hodí. 

Není to nic světoborného, ale rozhodně je to poutavé čtení, kde si každý něco najde. 

S těmito holkami bych tedy nechtěla mít konflikt.
A co je nejlepší - kniha má otevřený konec, takže snad bude pokračování!

Ach, jak já mám tyto příběhy ráda!


Hodnocení:
8/10

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství CooBoo! Knihu si můžete koupit zde.




2 komentáře:

  1. Hned na začátku jsem si vzpomněla na Krásné lhářky. Četla jsem asi první tři knihy, potom mě to přestalo bavit. Bylo to moc jednoduché. A navíc se dívám na seriál a ten se mi líbí mnohem víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já právě měla ráda moc ty knihy, takže to byla hezká ,,nostalgická'' kniha! :D

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)