čtvrtek 4. září 2014

Paper towns


Autor: John Green

Nakladatelství: Bloomsbury

Rok vydání: 2013, 2008 (originál)














Obsah


Quentin byl úplně normální kluk. Rád hrál videohry, setkával se s kamarády a měl výbornou školní docházku, ve škole se mu vedlo. Už odmala se mu ovšem v životě zjevovala i jedna neobyčejná věc - lépe řečeno dívka - se jménem Margo Roth Spiegelman. Quentin do ní byl od začátku zamilovaný, a tak se potěšil, když mu jedné noci Margo zaťukala na okno a přesvědčila ho, aby s ní šel vykonat pár pomst. Noc byla plná dobrodružství a Quentin byl velmi šťastný, že může trávit čas s Margo. Představoval si, jak se ve škole spolu budou konečně bavit... Ale další den se Margo neobjevila ve škole. Nebyla ani doma. Margo zmizela. A jedině Quentin jí pomocí skrytých nápověd může najít.

Více v celém článku!


Autor a kniha


John Green je americký spisovatel a držitel několika ocenění. Je také aktivní na Youtubu. Hvězdy nám nepřály se okamžitě staly světovým bestsellerem prodávaným po celém světě. Kromě Paper towns napsal i další knihy jako například Looking for Alaska, Will Grayson, Will Grayson,  Abudance of Katherines nebo celosvětový bestseller Hvězdy nám nepřály.


Ukázka


Margo always loved mysteries. And in everything that came afterward, I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one.

Margo vždy milovala záhady. A po všem, co příšlo, jsem nikdy nedokázal přestat přemýšlet nad tím, že možná tolik milovala záhady, až se jednou stala. 




Můj názor


Řekla jsem si: ,,Dám Johnu Greenovi šanci, potom, co mě zklamal s knihou Hledání Aljašky. Všichni říkají, že Paper towns je dobré, tak ho zkusím.'' Nadějeplně, ovšem i s lehkým znejistěním, jsem se do knihy vrhla.

Začínalo to velmi slibně. Myslela jsem si, že Hledání Aljašky jednoduše nesedlo mému vkusu, ale že tohle by mohlo být dobré. Na začátku mě to bavilo.

Najednou se to ovšem zase přeplo, a já se musela nutit, abych to dočetla. Možná mi vadilo, jak to bylo zdlouhavé, nevím. Ale musím říct, že i Paper towns mě zklamalo.

Quentin byl normální kluk, který celý život miloval Margo, a tak si asi dokážete představit, jak musel být šťastný, když mu zaklepala na okno a pozvala ho na noční dobrodružství. Budou spolu! O samotě! Quentin si vyzkoušel spoustu věcí, na které by jinak neměl odvahu, a zároveň Margo poznal trochu blíž. Naivně se domníval, že s ním Margo konečně bude mluvit i ve škole a budou alespoň přátelé (nebo i něco víc). Jenomže Margo se ve škole neobjevila, nebyla ani doma. Jednoduše zmizela. 

A posláním Quentina je jí najít pomocí skrytých nápověd. To teprve bude dobrodružství!

Tohle dobrodružství mě ovšem moc nebavilo. Neříkám, že ta kniha byla špatná, to vůbec, ale mě asi nesedí jeho žánr nebo styl psaní. Jediné, co mi sedlo, byly Hvězdy nám nepřály, ale ty sedly téměř každému. Vám se možná jeho žánr líbí, tak jděte do toho a přečtěte si to! :) Nebylo to špatné, ale mě to neoslovilo. Proč, Johne Greene?



Hodnocení:
5/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com






0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)