pondělí 23. února 2015

Love letters to the dead

Autor: Ava Dellaira

Nakladatelství: Hot Key Books (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2014 (originál)















Obsah


Laurel nastoupila na střední školu a prvním úkolem, který dostala od profesorky angličtiny bylo, že má napsat dopis nějaké mrtvé osobnosti. Laurel jich napíše spoustu, - kupříkladu Kurtu Cobainovi, Heathu Ledgerovi, Amy Winehouse a dalším - ale nikdy žádný z nich neodevzá. Jsou totiž jejím soukromým vypořádáváním se se smrtí její milované starší sestry May.

Autor


Ava Dellaira je americká spisovatelka. Love Letters to the dead je zatím její jedinou knihou. 

Ukázka


I knew I wrote letters to people with no adress on their earth. I know you are dead. But I hear you. I hear all of you. 
We were here. Our lives matter.



Můj názor


Když jsem poprvé na internetu uviděla tuhle knihu a přečetla jsem si její obsah, věděla jsem, že si tuto knihu musím přečíst.

Laurel čerstvě nastoupila na střední školu a necítí se vůbec dobře. Za chvíli to bude rok, co zemřela její milovaná sestra May. Od té doby šlo všechno - jak to říct hezky - ,,do háje''. Máma opustila jejího tátu a jí a odstěhovala se do Kalifornie. Sama. Nechala je truchlit. Laurel žije střídavě u táty a pobožné tety, kterou má ovšem vcelku ráda - přece jenom, je to jediná ženská osoba v její rodině, která jí může s něčím poradit. 

Laurel je první dny na střední úplně sama. Schválně si vybrala školu, kam nešel nikdo z jejích známých. Nechce, aby někdo věděl o její sestře. Po chvíli si ovšem najde milé, ale ne zrovna oblíbené kamarádky, a dokonce novou lásku. Stále se však uvnitř vypořádává s tím, že May, tu krásnou a inteligentní May, už nikdy neuvidí.

Kniha byla psána pomocí dopisů a já vždy byla zvědavá, komu dopis bude směřovat tentokrát. Co se týče příběhu, ten se mi moc líbil, ale někdy mi až drásalo srdce, jak je Laurel z toho všeho smutná, všichni jí opustili. Na konci i ukápla slza. Je pravda, že v příběhu se našly momenty, které mě moc nebavily, ale vyvažovaly je překvapivé, smutné a zajímavé momenty, kterých bylo v knize ažaž. :) 

Co dalšího k tomu říct? Rozhodně, rozhodně doporučuji.



Hodnocení:
9/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com



7 komentářů:

  1. O knize už jsem slyšela a moc si ji chci přečíst. Strašně mě láká a po tvé recenzi ještě mnohem víc! :) Vypadá nádherně :3

    OdpovědětVymazat
  2. Po téhle knížce pokukuju už strašně dlouho. Už si jí asi budu muset pořídit!:D

    recenzenaknihy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. O téhle knížce jsem už slyšela, když vyšla, ale pořád jsem se nějak nemohla dokopat k tomu, abych si jí koupila. :D Vypadá skvěle, takže se do ní možná i pustím. ^-^

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, recenze se ti povedla a teď si knihu asi koupím :D Jenom by mě ještě zajímalo, jestli je kniha psána lehkou angličtinou. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)