neděle 1. února 2015

Temné kouty

Autor: Gillian Flynn

Originální název: Dark places

Nakladatelství: Knižní klub

Rok vydání: 2014, 2009 (originál)













Obsah


Libby Dayová neměla lehký život. Když jí bylo pouhých sedm let, tak její bratr vyvraždil celou rodinu - její matku a dvě sestry. Ona sama potom svého bratra Bena obvinila z vraždy, kvůli čemuž byl okamžitě dán do vězení na doživotí. Od té doby z Libby rostla zahořklá žena bydlící střídavě u všech svých příbuzných, než nad ní každý zlomil hůl. Do třiceti let Libby nemusela nic dělat díky fondu, na němž byly nějaké peníze. Peníze se ovšem utrácejí, a tak Libby poradce přikáže, aby si konečně našla práci. Jenže to se jí nechce. Najednou se ovšem objeví jakési světlo naděje, a to ,,Vražedný klub'', který se zabývá starými masovými vraždami. V klubu věří, že Ben je nevinný a byl obviněn neprávem, a tak Libby poskytnou dost peněz za jakoukoli drobnost, jakýkoli rozhovor s někým známým, který by také říkal, že je Ben nevinný. Libby se rozhodne jim pomáhat, protože peníze jsou peníze. Postupem času si ovšem uvědomuje, že Ben možná nebyl vrahem rodiny a zjišťuje všechny možné podrobnosti, které policie a vyšetřovatelé před lety zanedbaly. Kdo je tedy vrahem?

Autor


Gillian Flynn je bestsellerová spisovatelka žijící v Chicagu. Napsala světoznámý psychothriller s názvem Zmizelá (Gone Girl), který ještě nedávno běžel v kinech. Její první a neméně skvělá kniha se jmenuje Ostré předměty

Ukázka


Vystrčila jsem nohu zpod přikrývky, nedokázala jsem se však přimět, abych ji položila na podlahu. Nejspíš trpím depresemi. Řekla bych, že jsem v depresi už asi čtyřiadvacet let. (...) Když mi bylo sedm let, povraždil bratr mojí rodinu.

Můj názor


Jelikož opravdu zbožňuji Zmizelou a Ostré předměty se mi také velmi líbily, tak jsem si samozřejmě musela přečíst i autorčino třetí (a zatím myslím poslední) dílo.

Libby Dayová. Od sedmi let zahořklá a nezvladatelná. Od osmnácti neschopná dělat žádnou práci. Když je ovšem nedostatek peněz, musí se něco začít dělat. Libby proto vcelku ochotně začne spolupracovat s Vražedným klubem, který zkoumá i její případ. Všichni jí stále hází do tváře, že je Ben nevinný, že ho obvinila neprávem, ale že to nevadí, protože přeci byla tak malá, chudinka. Libby to nejdříve vytáčí - kdo jiný to mohl udělat? Slyšela přeci svého bratra! Ben byl divný, nezvladatelný a uctíval ďábla, není to snad dostatečné obvinění? Vražedný klub jí ovšem nabízí nemalé peníze za jakýkoliv rozhovor, který by jim pomohl. Libby se tak nerada potkává s lidmi ze své minulosti a vydírá klub o čím dál více peněz. Postupně jí začíná docházet, že Ben možná není vrahem. Možná je to někdo úplně jiný.

V knize se prolíná příběh Libby ze současnosti a také příběh Bena a její matky Patty z osudného dne roku 1985. Ben byl odzačátku divný, ale přelom přišel v jeho patnáctém roce, kdy si do pokoje natáhl telefon, zamykal se a celé noci si s někým povídal. Obarvil si vlasy načerno a začal chodit s bláznivou, drsnou a nebojácnou Diondrou. A taky začal uctívat ďábla. Patty nevěděla, co s ním. Ben měl velmi výbušnou povahu a bála se, že jednou její rodině ublíží. Ona sama se cítila na dně, starala se o čtyři děti na farmě, kterou peněžně ani fyzicky nezvládala. 

Kniha se četla skvěle. Vždy jsem chytila knihu do ruky a těšila se, co dalšího se v příběhu odhalí. Každou chvíli jsem podezírala někoho jiného a často jsem se přichytila, že jsem až zadržovala dech. Opravdu, spisovatelka je mistryně v nečekaných událostech. Je pravda, že pár úseků knihy bylo velmi...nechutných, ale jinak se mi kniha strašně líbila - jediné, co můžu trochu vytknout, je trochu odbytý konec, ale to vlastně vůbec nevadí, protože ta kniha byla tak dobrá, že tohle je jen malý detail. Psychothriller, jak má být.



Hodnocení:
8/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com

2 komentáře:

  1. Zatím sem nečetla knihu Ostré předměty (ale už na mě čeká v knihovničce), ale můžu říct, že tahle kniha mě dostala. Líbila se mi víc než zmizelá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ostré předměty jsou také skvělé! :) Musím ale přiznat, že pořád u mě vyhrává Zmizelá.

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)