sobota 16. července 2016

Dumplin'

Autor: Julie Murphy

Nakladatelství: Balzer + Bray

Rok vydání: 2015 (originál)














Obsah

Willowdean byla vždy víceméně spokojená se svým ,,větším tělem'', i přesto, že její máma byla štíhlá jako proutek a každoročně vedla místní soutěž krásy. Když ovšem její milovaná teta Lucy umře na infarkt (s váhou kolem 200 kilogramů) a navíc se o ní začne zajímat jeden kluk z práce, už si není tak jistá. Rozhodne se ale, že všem ukáže (a možná i sama sobě dokáže), že je se svým tělem naprosto spokojená. Přihlásí se do soutěže krásy.

V případě knihy Dumplin' (v překladu Knedlíček, Buchtička) od Julie Murphy jsem vůbec nevěděla, do čeho jdu. Prostě a jednoduše jsem si knihu vybrala - a vím, že se to nemá, ale u mě to tak prostě je - na základě obálky. A možná i kvůli tomu, že jsem dlouho nečetla nějakou oddechovou knihu, u které bych mohla ,,vypnout''.

Příběh nám představuje hlavní hrdinku s neskutečně zajímavým jménem Willowdean, která se chystá na prázdniny a vzpamatovává se z nedávné smrti své velké tety Lucy, která pro ní byla vším. Přes prázdniny se dům promění na jeden velký šicí nezorganizovaný salón, kterému vévodí její máma - jedenkrát do roka vedoucí soutěže krásy, ostatní dny pečovatelka v domě seniorů. Willowdean je ráda, že alespoň v práci tomuto shonu unikne. O soutěž se nikdy nezajímala, protože věděla, že by se svou ,,větší postavou'' stejně nikdy neobstála. Navíc, soutěže krásy jsou hloupé

Začne se ovšem vnímat trochu jinak, když o ní Bo, který s ní už měsíce pracuje v rychlém občerstvení, začne projevovat zájem. Takový, že se spolu začínají scházet po celé prázdniny. Willowdean ale nemůže unést, že by je spolu viděli ve škole a potichu si mezi sebou šeptali, jak taková holka může dostat toho nejvíc nedosažitelného kluka. A tak se letní láska překazí. I přesto, že by Willowdean byla nejradši, kdyby pokračovala.

Když Willowdean najde v šuplíku své zesnulé tety Lucy přihlášku do soutěže krásy, rozhodne se, že se tento rok přihlásí a všem ukáže, že krása nemusí spočívat v plochém břiše a úzkých bocích. Velkým problémem bude ovšem její máma.

Jak se Willowdean popere se svým osobním a milostným životem?

Kniha Dumplin' se rozhodně zařazuje do žánru YA oddechovek. Neurazí, ale ani neohromí. Navíc se mi zdálo, že celý příběh byl jaksi nedořešený, vznikaly tam vztahy, které se prostě nijak nerozvíjely. Čekala jsem, že kniha skončí trošku jinak, trošku ,,ukončeněji'' (já vím, hrozné to slovo, ale nevím, jak jinak to mám vyjádřit). Navíc se mi mnohdy zdálo, že Willowdean nemá úplně nejlepší povahu a vlastnosti. Stejně tak, jako na její postavu pohlíželi jiní, pohlížela ona na postavy ještě větší, než měla ona sama. A to se mi na ní nelíbilo. Je pravda, že vyrůstat v domě s mámou, která se už od jejího dětství ze všech sil snažila, aby zhubla, taky není nic úžasného. A také mi bylo líto, jak s některými lidmi zacházela.

Prostě a jednoduše to shrnu jako lehkou oddechovku na pláž, která neurazí, neohromí, je takovým průměrem na zkrácení chvíle.

Hodnocení:
6/10




0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)