úterý 19. července 2016

The Cellar

Autor: Natasha Preston

Nakladatelství: Sourcebooks Fire

Rok vydání: 2014 (originál)














Obsah

Příběh knihy pojednává o čtyřech dívkách, které jsou kvůli psychopatovi, který je unesl, odsouzené přežívat ve sklepě jeho domu a vytvářet mu pocit ,,dokonalé rodiny''. Vždy se zaměřoval na krásné mladé ženy bez domova. Co se ovšem týče jeho nové oběti, Summer, tam zásady nedodržel. Unesl totiž mladou dívku, která žila spokojeně, obklopená milovanou rodinou a přítelem. Nevymstí se mu tato volba? A jak je možné si ve sklepě uchovat zdravý rozum, když dívky, které únosce pojmenoval jako květiny - Lily, Rose, Poppy a Violet - jsou odtržené od normálního světa s minimální šancí, že je někdo brzo najde?
Autorka knihy začala psát knihu The Cellar jako příběh na pokračování na známé stránce pro amatérské spisovatele zvané Wattpad. Její příběh ovšem sklidil takový úspěch, že to nakonec jako ambiciózní mladá spisovatelka dotáhla k vydání své vlastní knihy.

Příběh nás nejdříve seznamuje se Summer, normální teenagerkou, která se zrovna chystá na party. Její přítel Lewis jí nabízí odvoz, aby se jí něco nestalo, ale Summer tvrdohlavě odmítá. Je jí přeci šestnáct a místo, kde se párty odehrává, je jen dvě minuty od jejího domu. Nic se jí nemůže stát. 

Jenže jako naschvál, stane. Z keřů vyskočí muž, který jí začne oslovovat Lily a Summer se snaží bránit zuby nehty. Co ovšem zmůže šestnáctiletá dívka oproti třicetiletému muži? Ať se snažila sebevíc, ať křičela sebevíc a přesvědčovala ho, že přeci není žádnou Lily, o pár minut později již seděla v jeho dodávce, která ji dovezla do jeho domu. A posléze byla následně donesena do sklepa, kde na ni s vyděšeným výrazem zíraly další tři dívky.

Sklep nevypadal, jak by si ho každý představil - zatuchlé, vlhké místo s minimálním denním světlem. Ve skutečnosti byl decentně zařízený, s knihovnou plnou knih a DVD a funkční kuchyní. To tento pokoj, tento sklep, ovšem vytvářelo možná ještě děsivější. To, jak normálně to v něm vypadalo. 

Summer - Lily - se postupně bude muset seznámit s tím, jak to ve sklepě chodí. Rose, Poppy a Violet se jí snaží se vším pomoct a také jí prozradí něco o sobě. Všechny tam už byly dost dlouhou dobu na to, aby pomalu začaly ztrácet naději, že se odsud někdy dostanou. Summer to nechápala - jak se můžou jen tak bez boje vzdát?

To ovšem netuší, jaký je jejich únosce brutální vrah, který se nebojí zabít jakoukoliv ,,lehkou děvu'', kterou na ulici uvidí a která se mu hodí do jeho dokonalé rodinky květinek.

Summer tak bude stát hodně námahy, aby si zachovala zdravý rozum a čelila tomuto pomatenému únosci. Nestačí na to ovšem sama. Jenže ostatní už to vzdaly.

,,You are Lily,'' he repeated. Before I could blink, he threw his arms forward and grabbed me. I tried to shout, but he clasped his hand over my mouth, muffing my screams. What the heck was he doing?
,,Jsi Lily,'' zopakoval. Než jsem mohla mrknout, vystrčil ruce dopředu a chytil mě. Snažila jsem se křičet, ale zacpal mi pusu rukou a zamlčoval mé výkřiky. Co to sakra dělal? 

Když jsem si knihu prohlížela, myslela jsem si, že to bude další rádoby napínavá young adult kniha s předvídatelným koncem a prvoplánovými postavy. To jsem se ovšem hodně mýlila. Příběh mě pohltil tak moc, že jsem knihu měla přečtenou za pouhé dva dny. Na knize se mi líbilo to, že příběh nebyl vyprávěn jen z pohledu Summer, která postupně také začíná ztrácet naději na záchranu, ale i z pohledu jejího přítele Lewise a z pohledu samotného únosce. Bylo vidět jejich rozdílné povahy, rozdílné myšlení a my jsme tak, jako čtenáři a pozorovatelé, mohli pozorovat, jak se se situací kdo vyrovnává. Vůbec mě nenapadlo, že se do příběhu až tak ponořím. Únosce byl na první pohled slušný, tichý muž, ale tito většinou skrývají temná tajemství, a s tímto charakterem si autorka obzvlášť vyhrála. Zároveň jsem byla i ráda, že kniha neskončila americkým happy-endem, ale skončila realisticky. Opravdu překonala moje očekávání
Doporučila bych ji všem, kteří mají rádi realistické napínavé příběhy. The Cellar je něco jako Room v teenagerském provedení. Pro teenagery.



Hodnocení:
8/10


0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)