čtvrtek 14. července 2016

,

Moje čtení na dovolené - aneb knih je vždy si potřeba vzít více!



Zdravím, mí milí čtenáři!
Já vím, že knihy, které jsem si rozhodla vzít na dovolenou, už jste viděli v mém videu. Jenže se stala taková věc, kterou zapříčinil konec školy a konec povinnosti se učit. Měla jsem čas číst. A jelikož jsem dočetla knihy, které jsem si nemínila brát na dovolenou, dříve, tak jsem prošla takovým lehkým dilematem, co mám dělat. A nakonec jsem se rozhodla, že se pustím i do těch knih, co byly původně myšleny na pláž. Určitě už se těšily, až si budou hovět v písku na sluníčku. Můj záchvat abibliofobie byl ovšem silnější!


A tak se tedy stalo, že se můj seznam lehce promíchal, protože jsem přečetla jak Proč jsme se rozešli od Daniela Handlera, tak The Lie Tree od Frances Hardinge. Naštěstí mi ke konci června přišlo pod ruku hodně nových knih, takže se pojďte podívat se mnou na můj nový dovolenkový seznam!


1. The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness

Jak už jsem říkala ve videu, tuto knihu jsem získala díky úžasnému knihkupectví Martinus.cz na setkání s Luckou Zelinkovou. Patricka Nesse zbožňuji, je skvělým spisovatelem ve všech ohledech, a už jeho první dílo, co jsem přečetla - More than this - mě naprosto uchvátilo. Navíc je to podepsaná verze! *fangirling so hard* Potom jsem se rozhodla pro tu nejmagičtější a nejzvláštnější knížku, co jsem kdy četla - A Monster Calls, což byla trefa do černého (monstra). Cheche, hrátky se slovy. Každopádně, jeho styl se mi ještě více zalíbil, a tak jsem se rozhodla, že si přečtu i jeho oceňovanou trilogii Chaos Walking. 
A musím říct...
Že je výjimečná. 
Potřebuji další dva díly.
Hned!


2. Slade House - David Mitchell

Znovu se setkáváme, Davide Mitchelle. Autore Atlasu mraků. Doufám, že tato kniha se bude dát lépe číst.
Tak přesně tohle jsem si říkala, když jsem si knihu pořizovala (co může být lepší dárek k vysvědčení?). 
Měla jsem chuť na nějaký děsivý záhadný příběh a musím říct, že kniha přesně vyhověla mým požadavkům. Je to jedna z nejzvláštnějších knih, co jsem kdy četla, ale opravdu se mi moc líbila. David Mitchell se také řadí mezi skvělé současné spisovatele a musím říct, že se mi tato kniha o domu, v němž se každých devět let někdo ,,ztratí'', líbila ještě více než Atlas mraků. A nebojte se, tato kniha nemá tak těžkou angličtinu! 


3. Dumplin' - Julia Murphy

Tato kniha mi byla donesena z Ameriky od jednoho známého. Vlastně jsem ani moc nevěděla, o co jde, ale zalíbila se mi obálka. Jak jinak. Nedávno jsem ji ovšem začala číst, a tak vám můžu zatím alespoň trochu přiblížit, o co se vlastně jedná. Šestnáctiletá teenagerka jménem Willowdean (to jméno mě vážně fascinuje) byla vždycky ,,větší'', ale nikdy si z toho moc nedělala. Pak ale přišla první láska a Willowdean o sobě začala přemýšlet. Měla pokrk neustálých pohledů. A proto se přihlásila do místní soutěže krásy, aby ukázala, že je ve svém těle spokojená.
Dumplin' je taková prvoplánová oddychovka, není to nic zářného, ale zabaví.


4. The Cellar - Natasha Preston

Tato kniha je také od našeho známého, ale je z úplně jiného soudku. Vypadá to na napínavý thriller o čtyřech holkách, které jsou uvězněny ve sklepě. Nic víc o tom nevím, ovšem anotace mě zaujala, tak jsem zvědavá, jestli mi příběh napne nervy jako provázek, nebo jestli budu zase zklamaná s nervy zpuchřelými a nenatáhlými.



5. Me Before You - Jojo Moyes

Tak tahle kniha je v současné době asi nejprobíranější knihou. Je to spojeno s novým filmem, který je právě teď v kinech. Ani o této knize vám toho moc neřeknu, protože jste mi sami radili, že je nejlepší od knihy nic neočekávat a nečíst si, o čem je. Dala jsem proto na vás a vyvaruji se jakýmkoli ukázkám z filmu (a že je to nadlidský úkol, jsou všude!).


A jaká je vaše četba na léto? :)








4 komentáře:

  1. Super článek :)
    A chci se zeptat - Kde nejvíce kupuješ knížky, hlavně ty v angličtině? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Anglické knížky kupuji na různých místech, co se týče Prahy, tak hlavně v Paláci knih Luxor na Václaváku, někdy také v knihách Dobrovský, objednávám si z Book Depository a kupuji si je, když jsem někde v zahraničí. :) Na knihkupectví v zahraničí zanedlouho vyjde článek!

      Vymazat
    2. Děkuju za odpověď, na článek se těším. :3

      Vymazat
  2. Když jedu na dovolenou, tak většinou sáhnu do databáze knih a vezmu dvě nebo tři knížky, z toho jedna je určitě taková, že jsem ji už četla, ale chci si ji jen připomenout. Proč? Protože u takové knížky mi fakt nevadí, že u toho budu klimbat na pláži, nebo že ji budu číst jen tak na půl oka někde u drinku na baru. :- )

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)