neděle 14. srpna 2016

Knižní pokec 7 - Nejlepší knihkupectví v zahraničí

Zdravím, mí milí čtenáři!
Další díl Knižního pokecu je tu! Dnes se podíváme na různá knihkupectví v zemích, které jsem navštívila (a kde jsem knihkupectví samozřejmě nemohla vynechat)! Musím říct, že ačkoliv je v Praze vcelku dobrý výběr anglických knih, ještě stále má oproti ostatním zemím co dohánět...




1, Bratislava - Slovensko

O tom, že mají naši sousedi mnohem lepší výběr anglických knih, než my, jsem vám jistě mnohokrát říkala. Když jsme přijeli do Bratislavy poprvé, nemohli jsme se od poliček s anglickými knihami v knihkupectvích odtrhnout. Najednou se nám naskytla volba téměř tolika anglických knih, kolik jich je i v samotné Velké Británii!
Mezi mé nejoblíbenější patří určitě knihkupectví Martinus.sk na Obchodnej ulici. Součástí tohoto útulného a velkého knihkupectví je i kavárna, kam se můžete po náročných nákupech posadit!

Obchodná 516/26


Dalším skvělým knihkupectvím, které už sice nemá tak dobrý výběr anglických knih, což ovšem vynahrazuje nádherná kavárna, je Urban Space. V kavárně mají skvělé pití i dezerty a provedení celého knihkupectví je nádherné!

Námestie SNP 488/30




2, Londýn - Velká Británie

Myslím, že zde nemusím moc přibližovat světoznámé knihkupectví Waterstones, jehož poboček je jen po samotném Londýně spoustu. Kromě dvou knihkupectví na Oxford Street se to největší s PĚTI PATRY nachází blízko Picadilly Circus! Mají tam neskutečný výběr nejen knih, ale i různých sešitů a doplňků a ani tady nesmí chybět kavárna.

203 - 206 Piccadilly, St. James's




3, Barcelona - Španělsko

Bohužel zde nemají anglické knihy, ale i tak je to jedno z nejkrásnějších knihkupectví, které jsem kdy viděla. Kdo kdy mohl tušit, že knihkupectví může vzniknout i v gotickém klášteře? Z La Central del Raval přímo sálá ta ,,stará'' atmosféra.

Carrer d'Elisabets, 6


4, New York - USA

Věřím, že z mého videa typy na skvělá knihkupectví v New Yorku znáte, ale pro jistotu vám je ještě jednou zopakuji. :) Jelikož tady jsem už přímo pídila po různých předem vyhledaných knihkupectvích, můžu vám jich ukázat více.
Prvním knihkupectvím je Strand Bookstore. Pokud budete v New Yorku, toto nejznámější americké knihkupectví rozhodně nesmíte minout! Založeno roku 1927 s 18 mílemi knih je jedním z nejlepších, jaké jsem kdy viděla. I tento obchod má několik pater, přičemž zde nechybí ani různorodé knižní doplňky (je jich tam opravdu hodně!) a doplňky s logem knihkupectví.

828 Broadway


A dalším knihkupectvím je Barnes and Noble, které sice splní účel a nakoupíte tam knihy, ale útulnost tam úplně chybí, takže bych vám velmi doporučovala spíše navštívit Strand Bookstore pokud nechcete přijít o skvělý knižní zážitek!

555 5th Avenue






5 komentářů:

  1. Povedený článek, těším se na další. ��
    Já jsem zatím žádnou knihu v angličtině nepřečetla, mám strach, že se tím budu trápit a vůbec si to neužiju. Zároveň bych ale chtěla přestat být závislá jen na tom, co se přeloží do češtiny, takže by to chtělo s tím neco udělat...
    Doporučila bys mi něco na začátek? Mam dost podobný vkus jako ty, a moje úroveň je taková horší B2.
    Díky, Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :) Neboj, to se určitě zvládne! Důležité je se nebát a začít, i když to ze začátku bude drhnout. Na začátek zkus určitě nějaké odpočinkové Young Adult knihy, například Eleanor and Park od Rainbow Rowell. Pokud nebudeš něčemu rozumět, je to úplně v pořádku! Ani já někdy nerozumím nějaké větě. Tím se právě člověk hodně naučí. :) Snad jsem pomohla!

      Vymazat
  2. Já mám ráda takové ty zapadlé krámky s knihami, antikvariáty...:) Ale zmíněná knihkupectví zní taky moc fajn a do kamenného Martinusu bych se někdy mrkla fakt moc ráda! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky! :) Určitě se tam podívej, je nádherný!

      Vymazat
  3. Zajtra idem do Bratislavy a ešte v Martinuse na obchodnej som nebola, takže zajtra to vidím na veľmi zaujímavý deň, prázdnu peňaženku a plno kníh :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)