pátek 12. srpna 2016

,

Souboj knih! - Love Rosie vs. One Day

Zdravím, mí milí čtenáři!
Máme tady další novou rubriku, tentokrát se budu zabývat soubojem dvou knih, které jsou si v něčem podobné, budu je porovnávat a nakonec - SNAD - vyberu vítěze. A vy samozřejmě také můžete vybrat svého favorita!

V dnešním díle se podíváme na souboj mezi knihou One Day a Love, Rosie!

One Day od Davida Nichollse a Love, Rosie od Cecelie Ahern jsou si příběhem velmi podobné. Obě dvě se zabývají vztahem dvou lidí v průběhu několika let, jejich odloučením a následným znovushledáním. Která z nich je ovšem lepší?

Jak jsem se ke knihám dostala


Z této dvojice jsem dříve četla knihu One Day. Byla mi dlouho doporučovaná, ale vždy, když jsem byla v knihkupectví, tak jsem tak nějak pozapomněla, že bych si jí vlastně chtěla přečíst. Znáte to. Nicméně, knížku mi bylo asi souzeno přečíst, protože jsem ji nakonec dostala od kamarádky k Vánocům. Už mi tedy nic nebránilo, abych si knihu přečetla! 






Co se týče Love, Rosie, tak zde byla příčina přečtení knihy film. Ne že bych si knihu přečetla na základě filmu, ale jelikož jsem věděla, že filmová adaptace míří zanedlouho do kin (a to s velkou pompou), tak jsem se rozhodla, jak už to tak u mě bývá, že si přečtu knihu. Měla jsem prostě a jednoduše chuť na nějakou jednoduchou romantickou oddechovku.

Příběh

Přiběh je u obou knih velmi podobný. Co se týče One Day, tak zde se příběh zabývá Dexterem a Emmou, dvojicí, která se seznámí po skončení univerzity a padli si do oka. Jako kamarádi. Tedy aspoň to si na začátku mysleli. Kniha se následně věnuje jednomu dnu (tuším, že to byl vždy nějaký den v červenci) během dvaceti let, přičemž jejich cesty se vždy alespoň na chvíli propojí. Kdy už si konečně uvědomí, že možná lásku hledají zbytečně daleko? Že jsou si možná souzeni?


Love, Rosie se také zabývá dlouhodobým příběhem, tentokrát ovšem v průběhu dvanácti let, pokud se nepletu. Rosie a Alex byli odmala velkými kamarády, kteří na sebe nedali dopustit. Jedna zapomenutá událost na oslavě Rosiiných osmnáctých narozenin ovšem zapříčiní naprostý obrat v jejich, dalo by se říci, předem daném osudu. Kdyby šli Rosie a Alex spolu na ples, jak bylo předtím v plánu, nikdy by se nestalo, že by Alex letěl do Bostonu sám. Rosie by jela s ním, také byla přijata na místní univerzitu. Jenže na plesu se stalo něco, co úplně neočekávala... A v důsledku toho otěhotněla. Jak se ale osmnáctiletá dívka, která má ambice, sny a možná i nějaký začínající vztah může najednou všeho vzdát a starat se o dítě? Vztah mezi Alexem a Rosie se v průběhu let mění. Najdou si nakonec cestu k sobě?

Postavy

V tomto případě bude asi velmi těžké vybrat lepší dvojici. Jak One Day, tak Love, Rosie mělo neskutečně sympatické a propracované charaktery, které si člověk zamiloval na první ,,počtení''. Oblíbenou dvojici ovšem vybrat musím, a nakonec to bude asi Alex a Rosie, nejen kvůli tomu, že byla o nějaký ten kousek vtipnější, ale také kvůli tomu, že Dexter mě v knižní podobě neskutečně štval (ale o filmové podobě to ovšem říct nemůžu).

Konec

V tomto případě jsou knihy zase naprosto odlišné. Zkuste si tipnout, která z nich má dobrý a která z nich má špatný konec.
Dobře, nebudu vás déle napínat, vidím vaše nedočkavé obličeje - One Day jsem četla do noci, protože jsem jednoduše vůbec nemohla usnout a konec knihy byl neskutečně nečekaný. Ano, One Day skončila špatně, i když by to asi nikdo nečekal. Alespoň Love, Rosie skončila dobře, jinak bych to už asi nerozdýchala.

Obálky


One Day má normální knižní obálku, zatímco Love, Rosie má filmovou obálku. Normálně bych asi preferovala nefilmovou obálku, nicméně na filmové obálce je Sam Claflin... 
JAK SE MÁM ROZHODNOUT?
Zde je to, jak to tak vidím, nerozhodně.

Konečný verdikt


I přesto, že Love, Rosie je krásný romantický příběh, který stojí jak za přečtení, tak za zkouknutí, vítězem je asi One Day, i když opravdu jen těsně, jen o malý chloupek! Je to zřejmě tím, že kniha je více realističtější a neskončí happy-endem. 

A jaký je váš názor?






1 komentář:

  1. Love Rosie je jedna z mých top! Opravdu ji zbožňuju! Co se týče One day...četla jsem ho na soustředění a dostala jsem se do strany 110. Ne, že by se mi to nelíbilo to vůbec, ale já u takových knih nevydržím dlouho. Buď je musím přečíst skoro najednou nebo to bude naopak trvat hrozně dlouho :D Takže teď mi One day leží v batohu a uvidíme, kdy se k němu vrátím

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)