neděle 7. srpna 2016

,

Nejlepší knihy pro... young adult nadšence

Zdravím, mí milí čtenáři!
Vítám vás u nové rubriky, která se bude zabývat krátkými doporučeními pro určité skupiny -milovníky thrillerů, beznadějné romantiky... V tomto díle se ovšem podíváme na knihy pro Young Adult nadšence!




Myslím, že žánr Young Adult nemusím moc přibližovat. Tento žánr, který v překladu znamená ,,mladý dospělý'', se zabývá knihami pro teenagery. Knihy většinou pojednávájí o lásce, odehrávají se ve školním prostředí či přes letní prázdniny a je to spíše oddechová četba.

Z mého pohledu je asi nejlepší spisovatelkou tohoto žánru Rainbow Rowell. Rainbow Rowell se do povědomí čtenářů, bookaholiců, booknerdů a bibliophilů dostala svou - později bestsellerovou - knihou s názvem Eleanor and Park.
Příběh pojednává o rusovlasé Eleanor, která má problémy s nevlastním otcem, který je k ní drzý,
navíc je tichá a naprosto odlišná od ostatních. Park má také problémy se svým tátou a nejdříve ani on neměl potřebu se s Eleanor bavit. Když si vedle něj ovšem sedne ve školním autobuse, vše se změní. A jejich nádherný ojedinělý vztah vzkvétá.
I přesto, že nemám ráda zamilované příběhy, tak tento si mě dostal. Rainbow Rowell dokázala napsat krásný příběh o dvou na první pohled odlišných lidech, kteří si jsou ovšem ve skutečnosti tak podobní.
Moc doporučuji, věřím, že nyní má příběh přečtený už každý, ale kdybyste dílo nějakou náhodou stále obcházeli (třeba vám znenadání vybuchlo knihkupectví nebo jste žili na opuštěném ostrově), tak si kupte knihu hned, jakmile to bude možné. Nebudete litovat!

Jejím dalším velmi známým dílem je Fangirl pojednávající o neskutečně odlišných dvojčatech Cath a Wren. Zatímco Cath je tichá, ráda čte a píše, Wren ráda chodí na party a socializuje se. Jak ale vše dopadne, když obě míří na stejnou vysokou?
Nemůžu se rozhodnout, která kniha se mi od Rainbow Rowell líbí víc, nicméně Cath se stala jednou z mých nejoblíbenějších postav, protože je nám, knihomolům, tak podobná!





Za zmínku určitě stojí i její roztomilá prvotina s názvem Attachments nebo Landline, ale ta už se mi tolik nelíbila.


Další knihou pro nadšence Young Adult se stává All The Bright Places od Jennifer Niven. Příběh pojednává o Violet, která se paradoxně naučí ,,znovu žít'' od Finche, který chce svůj život dobrovolně
ukončit. Je to taková romantická oddechovka AŽ NA TEN KONEC. Ten jsem opravdu nečekala.



Určitě vám doporučím i Simon vs. The Homo Sapiens Agenda od Becky Albertalli, která určitě stála za mé nekonečné hledání! Je o klukovi, který se zamiloval do kluka přes příspěvek na Tumblru. Jenže jedna chvíle nepozornosti zapříčinila to, že jeho výměnu emailů s neznámým přes internet spatřil jeho spolužák, který se ho rozhodl vydírat.
Knížka je to milá, vtipná i vcelku napínavá, ale to, co si nejvíce zapamatujete, je samotný Simon, který je stejný jako všichni teenageři světa, a proto je tak sympatický. A navíc miluje Oreo! Mohl by být ještě lepší?



Jsem si jistá, že i spisovatelku Morgan Matson znáte. Její knihu Second Chance Summer jsem sice nikdy nedočetla, ale Since You've Been Gone je pro nadšence tohoto žánru jako dělané. Hlavní
hrdinky knihy byly nerozlučnými kamarádkami, ale jedna z nich najednou zmizí a to jediné, co té druhé zanechala, je seznam odvážných věcí, které musí udělat. Knížka je to oddechová, milá a vtipná, navíc s nádhernou obálkou!


4 komentáře:

  1. Knížky od Rainbow Rowell jsou super, už se těším, až mi přijde Nedej se :3 Všechny malé zázraky jsou podle mě až moc přeceňované, ale jinak to byla pěkná knížka a Simon vs. The Homo Sapiens Agenda bych si možná chtěl někdy přečíst, teda až vyjde u nás :)

    http://mybookishimagination.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedej se jsem jediné nečetla, protože mě příběh Simona Snowa ve Fangirl nebavil. :D Taky si myslím! Není to až taková bomba, ale další knihu autorky si také určitě přečtu. :) Určitě si ji přečti!

      Vymazat
  2. Nečetla jsem ani jednu, ale už dlouho bych si některé z tvého článku přečetla a jsem moc zvědavá jak se mi budou líbit. Miluji YA a tak doufám, že mě nezklamou. Skvělí článek a děkuji za další tipy na čtení. Užij si neděli. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, rozhodně si neváhej nějakou přečíst! :) Nemáš za co, jsem ráda, že potěšil!

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)