pondělí 11. srpna 2014

Eleanor and Park

Autor: Rainbow Rowell

Nakladatelství: Orion (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2013, 2012 (originál)













Obsah

Když Park jednoho dne jede jako obvykle do školy, netuší, jak se mu změní svět. A to díky jedné holce. Holce, která měla rudé, obrovské vlasy. Netradiční oblečení. Smutný pohled. Jmenovala se Eleanor. I té se úplně změnil svět, když si sedla to ráno vedle Parka. Park hodně rád četl komiksy, a ona mu vždycky četla přes rameno. Byla velmi nesmělá, ale Park si všiml, jak je čte, a od té doby jí každé ráno chystal na její stranu sedačky hromádku komiksů. Později i kazety s nahranými písněmi. A překážky se začaly ztrácet. Měli toho hodně společného, hlavně problémy s rodinou. Eleanor má strašného nevlastního tátu, díky němuž dokonce musela rok bydlet u známých. Nejradši by byl, kdyby zmizela ze života. Její máma jí sice má ráda, ale vždy se zastane jejího manžela. Kromě toho má ještě malé sourozence. Park si také nerozumí s tátou, zdá se mu, jako kdyby ho zklamal. Ten pocit má celý život.
Eleanor a Park se začínají pomaloučku zamilovávat, až zjistí, že bez sebe nemůžou být. Stále myslí jeden na druhého. Jejich láska je sice velmi komplikovaná kvůli rodičům, ale i přesto prožívají lásku, tak nádhernou a upřímnou, kterou někdo jen tak neprožije. Každý bezmezně miloval toho druhého.

Více v celém článku!

Autor a kniha


Rainbow Rowell je americká spisovatelka žijící v Nebrasce. Kromě knihy Eleanor and Park 
napsala také další velmi známou knihu s názvem Fangirl. Fangirl je o úplně odlišných dvojčatech a jejich životě. Její nejnovější kniha se jmenuje Landline. Eleanor and Park je velmi vysoce hodnocená a patří do žánru young adult. Dostala několik ocenění a čtou jí teengeři (a nejenom oni :)) po celém světě.


Ukázka

Holding Eleanor's hand was like holding a butterfly. Or a heartbeat. Like holding something complete, and completely alive.

Držet Eleanořinu ruku bylo jako kdybych držel motýla. Nebo tlukot srdce. Jako držení něčeho kompletního, a kompletně živého.



Můj názor 



Kniha Fangirl se mi od Rainbow Rowell hodně líbila. A jako vždy jsem hledala, jestli nenapsala i něco nového. Tedy, v tomto případě jsem ani nemusela hledat. Na Eleanor and Park byly všude velmi pozitivní recenze. Řekla jsem si, že když se tady objeví, tak si ji přečtu.



Chytlo mě to od začátku. Velmi mě zajímalo, jak to s nimi bude, co bude s Eleanořinou rodinou.... Líbilo se mi, že kniha byla napsaná z obou stran našich hrdinů. Každý tak mohl nahlédnout jak do nitra Eleanor, tak do nitra Parka. O Parkovi jsem si nejdřív myslela, že bude další znuděný a zlý teenager, ale spletla jsem se. Měl obrovské srdce.



Bylo tam úplně cítit, jak jejich nesmělá láska narůstá, pomalu, ale jistě. A mě pomalu, ale jistě, začínala tahle kniha ,,chytat za srdce''.

Nemám víc, co bych řekla. Snad jenom to, že tuhle knihu si stojí za to přečíst. Nádhera.




Hodnocení:
9,5/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com



0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)