úterý 26. srpna 2014

Where she went

Autor: Gayle Forman

Nakladatelství: Definitions (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2012, 2011 (originál)













Obsah

Už je to tři roky, co se Mia probudila z kómatu. Tři roky, co odjela na Juilliard. Ale jsou to také tři roky, kdy se navždy vytratila z Adamova života. Za tu dobu se z Adama stal světoznámý frontman kapely Shooting Star a z Mii populární cellistka. Ale co oni dva? Co jejich společný život? To už k sobě opravdu nic necítí? Proč Mia jen tak zmizela? A hlavně - co se stane, když se ti dva potkají v New Yorku?

Více v celém článku!


Autor a kniha


Gayle Forman je americká spisovatelka žijící v Americe. Jednou procestovala s manželem celou zemi. 
Na začátku se živila žurnalistikou a psala do různých časopisů. Kniha Where she went 
je pokračováním knihy If I stay. Gayle Forman napsala ještě další knihy- Just one day, Just one year, Just one night a Sisters in sanity. Zanedlouho se na motivy prvního dílu If I stay objeví v kinech film.


Ukázka


She's sitting across from me, her cello between her legs. Her eyes are closed and I can tell she's doing that thing, listening for something in the silence. Then all at once, Mia seems to have heard what she needs to hear. Her eyes are open and on me again, like they never left. (....) ,,Are you ready?'' she asked.

Sedí naproti mně, cello mezi jejíma nohama. Její oči jsou zavřené a můžu říct, že dělá tu věc, poslouchá něco v tichosti. Najednou to vypadá, že slyšela co potřebovala slyšet. Její oči jsou otevřené a koukají na mě, jako kdyby nikdy nepřestaly. (....) ,,Jsi připravený?'' zeptala se. 




Můj názor


Když jsem tuhle knihu uviděla v knihkupectví, málem jsem odpadla od radosti. Kniha, kterou jsem nikde nemohla sehnat je najednou před mýma očima! Skvělý to pocit.  :)

První, co mě hodně překvapilo, bylo to, že příběh vypráví Adam, ne Mia. Na začátku knihy jsem myslela, že to zase vypráví Mia, ale musím říct, že jsem si říkala, že se hodně změnila - že byla taková drsnější. Když jí ovšem oslovili Adame, pochopila jsem a trochu si oddechla. Takovou Miu jsem nechtěla!

Z Adama se za ty tři roky stal....jak to říct, docela nafoukanec. Už nebyl takový, jako v první knize. Sláva mu docela stoupla do hlavy, zdálo se mi. 

Ani Mia se ovšem nezachovala správně. Přestala mu psát a vůbec se neozývala, z čehož se Adam nemohl velmi dlouho vzpamatovat. 

Jeden večer si zašel na koncert a nechal se unášet Miinou hudbou. Byla to nádhera. Mia se dozvěděla, že tam je a pozvala ho do šatny. Jejich přivítání bylo dosti rozpačité. Pak ho ovšem potkala na ulici. A jejich sbližování začalo znovu. Nebylo to ovšem vůbec lehké, oba se hodně změnili.  Dají se dohromady, nebo jí Adam opravdu nechá navždy jít? 

Skvělý příběh. Četla jsem, že tento díl je snad ještě lepší než ten první. Toto musím vyvrátit, stále se mi zdál lepší první díl, ale tenhle je jenom o kousíček horší. Vážně výborná četba. Hlavně pro romantiky. :)



Hodnocení:
8,9/10 (jenom o kousíček!)

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com


2 komentáře:

  1. Ach jo, tak bych si ten druhý díl chtěla přečíst! :D Snad ho vydají i v češtině, ale zatím jsem o tom nikde neslyšela. V edičním plánu mají jenom její druhou knihu z jiné série - Just one year :( Snad se Euromedia polepší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj se, určitě ho vydají! :) Záleží ovšem také na tom , jestli bude mít kniha kvůli filmu úspěch a tak.... :)

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)