pondělí 11. srpna 2014

If I stay

Autor: Gayle Forman

Nakladatelství: Definitions (zakoupeno v anglickém jazyce)

Rok vydání: 2014, 2009 (originál)













Obsah 

To ráno bylo vše v naprostém pořádku. Byl mrazivý den a všude spousta sněhu. Miina rodina měla volno, a tak se rozhodli, že pojedou navštívit známé. Jeli autem po zasněžené silnici a najednou se ozval náraz.... Mia se probudila po chvíli a zírala na tu tragédii. Co se to stalo její mámě, tátovi, bráškovi? Vždyť ještě před chvílí se dohadovali, jakou stanici v rádiu si pustí. 
Najednou ovšem viděla v bělostném sněhu ležet i samu sebe v krvi. Mia to nechápala. Sledovala, jak jí doktoři operovali a bojovali o její život. Následně zůstala v kómatu, chodili ji navštěvovat její příbuzní, kamarádka Kim a hlavně přítel Adam. Ti nejdůležitější, rodiče, bohužel nepřišli a už nikdy nepřijdou. Teď záleží jenom na Mie, jestli má tu sílu probudit se, nebo zůstat v kómatu.

Více v celém článku!

Autor a kniha

Gayle Forman je americká spisovatelka žijící v Americe. Jednou procestovala s manželem celou zemi. 
Na začátku se živila žurnalistikou a psala do různých časopisů. Kniha If I stay 
má ještě pokračování s názvem Where she went. Gayle Forman napsala ještě další knihy- Just one day, Just one year, Just one night a Sisters in sanity. Zanedlouho se na motivy knihy If I stay objeví v kinech film.

Ukázka


Am I dead?
At first it seemed obvious that I am. That the standing- here- watching part was temporary, an intermission before the bright light and the life- flashing- before- me business that would transport me to wherever I'm going next.

Jsem mrtvá?
Nejdřív se zdálo jasné, že jsem. Že ta část se stáním tady a koukáním byla dočasná, přestávka před světlem a životem probíhajícím mi před očima, která by mě transportovala kamkoliv dál.





Můj názor

Hromadí se ve mně pocity. Opravdu jsem málem brečela. Všechno bylo v pořádku, ale najednou přišla v pár momentech o celou její milovanou rodinu. Já bych to nezvládla. Mia ovšem musela ukázat svou sílu pokračovat dál, i přes všechny nesnáze, které jí život přichystal.

Kniha se velmi dobře četla, prolínal se tam její současný život společně se vzpomínkami z minulosti. Příběh byl napsán výborně, dojemně, zároveň ovšem končí otevřeně, jako kdyby tam chybělo pár stránek. Mně se otevřené příběhy vcelku líbí, a tak jsem byla spokojená. 

Jestli zůstanu je příběh o lásce, tragédii a síle jedné dívky, která najednou zůstala ve svém boji bez nejbližší rodiny- rodičů a malého brášky. 



Hodnocení:
9/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com



3 komentáře:

  1. Ahoj, chtěla bych si pořídit knihu v angličtině a přemýšlím právě o této, ale jsem začátečník, četla jsem například jenom TFIOS, nebo Eleanor and Park, tak se chci zeptat, jestli je angličtina této knihy náročná, nebo bych ji mohla zvládnout. Předem díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! :) Myslím, že pokud jsi četla výše zmíněné v angličtině, tak by tahle pro tebe neměla být problém. :)

      Vymazat
    2. Tak to jsem ráda, děkuju za odpověď

      Vymazat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)