úterý 12. srpna 2014

Volání kukačky

Originální název: The Cuckoo's calling

Autor: Robert Galbraith

Nakladatelství: Plus

Rok vydání: 2014, 2013 (originál)
















Obsah

Detektiv Cormoran Strike neprožívá zrovna šťastné období. Je na mizině, rozešla se s ním snoubenka a tím pádem ztratil i byt a musí bydlet ve své kanceláři. Válka mu ustřelila kus nohy, takže musí nosit protézu a nohu moc nenamáhat. Nic moc. Vše se změní, když k němu jednoho dne nastoupí sekretářka Robin, nadšená, že pracuje u detektiva. Později odvede velký kus práce. Cormorana jednoho dne navštíví John Bristow, bratr známé modelky Luly Landryové, který si ho najal, aby Cormoran vyšetřil a dokázal, že jeho sestra nespáchala sebevraždu, ale byla zabita. Cormoran všechno přošetřuje s malou pomocí Robin. Nikdo ovšem netušil, že vrah je blíž, než by kdo čekal....

Více v celém článku!


Autor a kniha


Robert Galbraith je pouze pseudonymem pro světoznámou bestsellerovou autorku J.K. Rowling, autorkou série Harry Potter. J.K. Rowling je anglická spisovatelka, a kromě Harryho Pottera napsala i doplňky k sérii s názvem: Bajky Barda Beedleho, Famfrpál v průběhu věků a Fantastická zvířata a kde je najít. J.K Rowling ovšem po skončení série nepřestala s psaním, dalšími knihami jsou Prázdné místo (Casual vacancy) a začíná se sérií o detektivu Cormoranu Strikeovi, jejíž prvním dílem je právě Volání kukačky.

Ukázka


 Takže to nakonec byla sebevražda a po krátké chvíli zaraženého mlčení získal příběh slabý druhý vítr. Psalo se, že byla duševně nevyrovnaná a labilní, že její nevázanost a krása se nehodily do hvězdného prostředí, v němž byla uvězněna.



Můj názor


Celý svět tuhle knihu čte. A já jsem ráda, že jsem se také mohla stát součástí.

Cormoran Strike je zoufalý. Snoubenka se s ním rozešla, nemá kde bydlet, práce se mu nehrne. Pak ovšem přijde světlo naděje v podobě Johna Bristowa, který ho najme, aby vyšetřil vraždu jeho nevlastní sestry Luly Landryové- nádherné modelky. Chce dokázat, že nespáchala sebevraždu. 

Cormoran začne vyšetřovat jako správný detektiv a štěstena se pomalu začíná obracet na jeho stranu. Navíc najme velmi schopnou sekretářku Robin, jejíž tajným snem bylo pracovat u nějakého soukromého očka a hodně mu pomůže.

Opravdu jsem nečekala, jak tenhle příběh skončí. Vrah je někdy opravdu velmi, velmi blízko. 

Musím říct, že Harryho Pottera jsem (a teď se na mě svalí vlna kritiky!!) nečetla, není to můj styl. Neodsuzujte mě! :) Ale tady mě J.K Rowling přesvědčila, že místo bestsellerové spisovatelky jí právem patří.



Hodnocení:
9/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)