pondělí 11. srpna 2014

Zmizelá

Originální název: Gone girl

Autor: Gillian Flynn

Nakladatelství: Knižní klub

Rok vydání: 2013, 2012 (originál)












Obsah

Každému manželství Nicka a Amy mohlo připadat idylické. Ale tak to vůbec nebylo.
Nick měl s Amy v poslední době neshody, a to velké. Když nastal den jejich pátého výročí svatby, něco se stalo. Něco hrozného. Nick přišel z hospody domů- a jeho manželka nikde nebyla. Zmizela.
Hlavním podezřelým se stal (jak to tak bývá) právě Nick. Stále opakoval, že nic neudělal. Bohužel mu to lidé vůbec nevěřili,protože vypadal téměř znuděně, když se o Amy zmiňoval. Neprojevoval žádné city.
Byla tady ovšem jedna naděje, jak Amy najít a sprostit Nicka viny. Honba za pokladem přichystaná k jejich pátému výročí, kterou Amy chystala každý rok. Pomocí nápověd se vždy dostal k nějakému dárku, ale tento rok to bylo jiné. Pomocí nápověd se čím dál víc dozvídal, kdo Amy vlastně je. Co se stalo. Nebyla jenom krásná a chytrá. Byla také blázen, který měl všechny kroky zmizení pečlivě promyšlené a naplánované. Chtěla ho zničit

Více v celém článku!


Autor a kniha


Gillian Flynn je americká bestsellerová spisovatelka žijící v Chicagu. Její knihy byly přeloženy do osmadvaceti jazyků. Kromě Zmizelé napsala i Ostré předměty a Temné kouty.

Ukázka

Nakoukl jsem přes okraj dolů, jestli Amy není v našem člunu, jednou jsem ji takhle našel, ležela v uvázané loďce, houpala se na vodě, obličej nastavený slunci, oči zavřené, a když jsem shlédl dolů na pableskující hladinu řeky, která mě oslňovala, na Amyin krásný, klidný obličej. (....)
,,Amy!'' Nebyla na řece, nebyla v domě. Amy tam nebylaAmy zmizela.





Můj názor



Jelikož tahle kniha bude zanedlouho zfilmovaná v kinech, nedalo mi to a přečetla jsem si ji. Musela jsem. Už jen ten trailer mě zaujal.

Příběh začíná toho dne, kdy se Amy začne pohřešovat. Nejdříve jsem neměla ráda Nicka, protože to, jak ho Amy popisovala (nudný, uzavřený, zlý), se mi vůbec nelíbilo. Asi polovinu knihy jsem soucítila s ,,chudinkou Amy'' a nevěřila Nickovi, který měl srdce z kamene a neprojevoval žádné city, když se jeho manželka pohřešovala, spíš to vypadalo, jako kdyby byl spokojený. Nechápala jsem, jak si taková chytrá a hezká holka může vzít takového nesympatického muže. Jedinou Nickovou oporou se stalo jeho dvojče- sestra Go a detektiv Boneyová. Nikoho jiného neměl. A i přesto mi ho nebylo líto.

Pak se ovšem příběh otočil o 180 stupňů a já jenom zírala, co na stránkách vidím napsaného. Opravdu, tohle jsem nečekala (bohužel vám to prozradit nemůžu, jinak by to byl spoiler obřích proporcí!). Začala jsem podporovat Nicka. Uvěřila jsem mu a držela jsem palce, aby nebyl obviněn. Teď si říkáte- to musel být asi velký zvrat, když takhle rapidně změnila názor? Přečtěte si- uvidíte. Byl jenom loutka ve hře své manželky. Bohužel to téměř nikdo nikdy nezjistil.

Příběh nekončí tak napínavě a překvapivě, jak jsem si myslela. Končí spíše tak, že Nicka budete litovat. Ale on s jeho životem bohužel nemohl nic dělat. Amy byla blázen. První ligy. A ví to jedině on.

Gillian Flynn napsala skvělý psychothriller a přiměla mě, abych si přečetla další její knihy (Ostré předměty už leží na mém stole a dychtivě čekají, až si je někdo přečte), protože za to určitě budou stát.

Připravte se na napínavé čtení....




Hodnocení
8/10

zdroje nevyfocených obrázků: www.weheartit.com

0 komentářů, za které jsem ráda!:

Okomentovat

Děkuji moc za přečtení a okomentování! :)